Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mekkora veszélyt jelentenek ezek a kínai cégek az európai autógyártók versenyképességére?

Az európai autógyártóknak és beszállítóiknak nagy kihívás jelent a termelékenység, a költséghatékony termelés. Itt az időtényező is kifejezetten lényeges abból a szempontból, hogy versenyképes árakon adják az autókat. Annak ellenére, hogy az Európai Unió büntetővámokat vezetett be a Kínában gyártott elektromos autókra, nagy valószínűséggel a verseny továbbra is kiélezett marad.

Látni kell, hogy az európai OEM-ek gyárai régebben, olykor több évtizeddel ezelőtt épültek. Ezeket digitalizálni, robotizálni, automatizálni nem olyan egyszerű, így viszont nehéz azt a hatékonyságot elérni, amit egy újonnan felépült kínai gyár tud produkálni, ahol a teljes gyártás nagyon magas szinten automatizált. Az európai energia árak lényegesen magasabbak a versenytársainknál, s ez jelentős hátrányt jelent főleg a nagyobb energiaigényű gyártás esetén. Az akkumulátorok területén az európai gyártók ázsiai függősége jelentős, a technológia fejlesztésben több éves lemaradásunk van. Az összes európai kutatás-fejlesztésre költött összeg 31 százalékát az autóipar adja. Bízom benne, hogy lesznek olyan európai technológiai fejlesztések, melyek ezt a függőséget oldani tudják.

Sajnos már látni a gyárbezárásokat és a piaci részesedés csökkenését is – nagy kérdés, hogy Magyarországra ez milyen hatással lesz. Én alapvetően bizakodó vagyok: az Audi és a Mercedes is folyamatosan bővíti, modernizálja az egyébként sem olyan régi üzemeit. A BMW épülő gyára egy nagyon magas szinten automatizált létesítmény lesz, ezek a gyárak versenyképes költségszinten tudják előállítani az autókat. Ha az elektromos autók piaca helyreáll és újra dinamikusan nőni kezd az e-autók eladása, akkor az akkumulátorgyárak megrendelésállománya is nőni fog, ami egy további növekedési lehetőséget jelent Magyarország és a magyar járműipar szereplői számára.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo