Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Ezen az egyeztetésen többek között szó esett a 2025-től bevezetésre kerülő EU-s károsanyag-kibocsátási kvótáról is, ami meghatározó kihívása most a járműiparnak. Meglátásunk szerint egyrészt el kellene tolni, vagy legalább a piaci igényekhez kellene igazítani a 2025-2026 évi normákat. Tehát, hogyha nem működik a piac, akkor ne büntessék az autógyártókat, akik egyébként rengeteg új elektromos modellt hoztak a piacra, amit az igények sajnos még nem követtek le, aminek szintén megvannak az okai. Először is többnyire még túl drágák az elektromos autók, másrészt a töltési infrastruktúra kiépítettsége nem megfelelő, harmadrészt a megvásárolt új elektromos autók értéke használt piacon nem lesz versenyképes a technológia gyors fejlődése miatt.

Téma volt a támogatási rendszerek bevezetése is, a jelenlévő szakértők többsége szerint az elektromos autók piacát támogatásokkal kell segíteni. Kérdés, hogy európai szinten lesz-e valamilyen egységes támogatás, ami segíthetné az elektromos autók eladásainak növekedését.

A lobbitevékenység kapcsán térnék ki rá, hogy az EU-s autóipari szabályozás színtrén folyamatosan terítéken van kb. nyolc-tíz téma (az eddig említetteken felül például az energiaárak szintje vagy a munkaerő képzettsége is ilyen), amiben az ACEA-án keresztül képviseljük a magyar autóipar álláspontját.

A kínai gyártók viszont sokszor már képesek kedvező áron kínálni elektromos autók, ez viszont az európai autóipar számára problémát jelent. Ezzel kapcsolatban mik a MAGE meglátásai?

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo