Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezen az egyeztetésen többek között szó esett a 2025-től bevezetésre kerülő EU-s károsanyag-kibocsátási kvótáról is, ami meghatározó kihívása most a járműiparnak. Meglátásunk szerint egyrészt el kellene tolni, vagy legalább a piaci igényekhez kellene igazítani a 2025-2026 évi normákat. Tehát, hogyha nem működik a piac, akkor ne büntessék az autógyártókat, akik egyébként rengeteg új elektromos modellt hoztak a piacra, amit az igények sajnos még nem követtek le, aminek szintén megvannak az okai. Először is többnyire még túl drágák az elektromos autók, másrészt a töltési infrastruktúra kiépítettsége nem megfelelő, harmadrészt a megvásárolt új elektromos autók értéke használt piacon nem lesz versenyképes a technológia gyors fejlődése miatt.

Téma volt a támogatási rendszerek bevezetése is, a jelenlévő szakértők többsége szerint az elektromos autók piacát támogatásokkal kell segíteni. Kérdés, hogy európai szinten lesz-e valamilyen egységes támogatás, ami segíthetné az elektromos autók eladásainak növekedését.

A lobbitevékenység kapcsán térnék ki rá, hogy az EU-s autóipari szabályozás színtrén folyamatosan terítéken van kb. nyolc-tíz téma (az eddig említetteken felül például az energiaárak szintje vagy a munkaerő képzettsége is ilyen), amiben az ACEA-án keresztül képviseljük a magyar autóipar álláspontját.

A kínai gyártók viszont sokszor már képesek kedvező áron kínálni elektromos autók, ez viszont az európai autóipar számára problémát jelent. Ezzel kapcsolatban mik a MAGE meglátásai?

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo