Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Ezen az egyeztetésen többek között szó esett a 2025-től bevezetésre kerülő EU-s károsanyag-kibocsátási kvótáról is, ami meghatározó kihívása most a járműiparnak. Meglátásunk szerint egyrészt el kellene tolni, vagy legalább a piaci igényekhez kellene igazítani a 2025-2026 évi normákat. Tehát, hogyha nem működik a piac, akkor ne büntessék az autógyártókat, akik egyébként rengeteg új elektromos modellt hoztak a piacra, amit az igények sajnos még nem követtek le, aminek szintén megvannak az okai. Először is többnyire még túl drágák az elektromos autók, másrészt a töltési infrastruktúra kiépítettsége nem megfelelő, harmadrészt a megvásárolt új elektromos autók értéke használt piacon nem lesz versenyképes a technológia gyors fejlődése miatt.

Téma volt a támogatási rendszerek bevezetése is, a jelenlévő szakértők többsége szerint az elektromos autók piacát támogatásokkal kell segíteni. Kérdés, hogy európai szinten lesz-e valamilyen egységes támogatás, ami segíthetné az elektromos autók eladásainak növekedését.

A lobbitevékenység kapcsán térnék ki rá, hogy az EU-s autóipari szabályozás színtrén folyamatosan terítéken van kb. nyolc-tíz téma (az eddig említetteken felül például az energiaárak szintje vagy a munkaerő képzettsége is ilyen), amiben az ACEA-án keresztül képviseljük a magyar autóipar álláspontját.

A kínai gyártók viszont sokszor már képesek kedvező áron kínálni elektromos autók, ez viszont az európai autóipar számára problémát jelent. Ezzel kapcsolatban mik a MAGE meglátásai?

Véleményvezér

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo