Gerillamarketing kampánnyal tiltakoznak a velencei lakosok a változások ellen, amit véleményük szerint az Airbnb és az ahhoz hasonló szálláskereső oldalak indítottak el a városban.
A plakát szövege szerint aki az Airbnbn vagy valamelyik hasonló oldalon foglalta a szállását, közvetlenül is felelős azért, hogy Velencéből lassan kiszorul a város lelkét jelentő állandó lakosság, és a várost ellepik az ingatlanspekulánsok, akik rövidtávú turisztikai lakásbérletre specializálódva veszik bérbe és adják ki a lakásokat, felsrófolva ezzel az árakat. A szöveg szerint, amely a városba érkező turistákhoz szól, ők azok a szerencsések, akik élvezhetik a csodás várost, ami túlélt már háborúkat és természeti katasztrófákat. Most viszont - fogalmaz a szöveg - a város üres kagylóhéjjá válik, a mosolygó vendéglátók pedig a város kultúrájának elsivatagosodásához járulnak hozzá. Mindez pedig "istenverte szégyen. Érezze jól magát korábbi otthonainkban" - zárul a plakát szövege.
Az üzenet újdonsága, hogy a turistákhoz szól. Egyébként világszerte már több város igyekszik fellépni valahogyan a probléma ellen, amit a hosszú távú bérlők kiszorulása okoz. Nemrég San Francisco hozta meg azt a döntést, hogy az Airbnb-re és a hasonló oldalakra ugyanaz vonatkozik, mint bármilyen egyéb lakásbérletre, és csak olyan lakásokat adhatnak ki a turistáknak, amelyeket előzetesen regisztrálnak a városnál. Májusban Berlinben szigorítottak jelentősen az Airbnb lakáskiadásra vonatkozó szabályokon, csak szigorú feltételek mellett, különféle megkötésekkel lehet kiadni a lakásokat vagy azoknak egy részeit, ráadásul az árba is beleszólnak majd a hatóságok.