A parlament döntésének következtében megszűnik egy igen bosszantó és költséges eljárás, azaz a hatóságok ezentúl saját maguk néznek utána az adatoknak a céginformációs szolgálat adatbázisában. Az elfogadott módosítás az ügyvédi aláírásminta megerősítése mellett közigazgatási hatósági eljárásokban mentesíti a cégeket a cégkivonat csatolásának kötelezettsége alól. A cégeknek tehát a jövőben hatósági eljárásaik során nem kell a cégbíróságnál vagy a céginformációs szolgálatnál 30 napnál nem régebbi cégkivonatot beszerezniük, mivel a hatóság azt saját maga fogja elektronikus úton a cégnyilvántartásból lekérdezni. (Összességében, bár csökkentést ígérnek, mégis nő a cégek adminisztrációs terhe.)
A cégek általában cégkivonattal és a képviseletre jogosult aláírási címpéldányával kötelesek igazolni jogképességüket, ezek beszerzése sok időbe kerül, és jelentős költséget jelent nekik. Az állami nyilvántartások közötti kommunikáció erősítését, az állam által nyilvántartott adatok hatékony felhasználását szolgálja a most elfogadott törvény ezen eleme, amely a szolgáltató állam megvalósítása felé vezető úton mérföldkőnek is tekinthető - Rétvári Bence a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára szerint.
Az egyszerűsítés eredményeként a cégjegyzékből közvetlenül elérhetővé válik a cég képviselőjének aláírásmintája vagy a cégbírósághoz benyújtott aláírási címpéldánya. Így bárki, akinek online hozzáférése van a cégnyilvántartáshoz, a cég képviseletére jogosult adatai között található hivatkozással maga is megismerheti az aláírási címpéldányt vagy az aláírásmintát. Az egyszerűsítés eredményeként a cégnyilvántartási rendszerből automata segítségével, elektronikus közokirat formában kérhető le a cégkivonat. Az aláírási címpéldány és az aláírásminta is elektronikus okirat formájában ismerhető meg - adta hírül az MTI.
A változás a cégek számára jelentős adminisztrációs és anyagi teher csökkenést jelenthet, a közjegyzők számára viszont komoly bevételkiesést okoz a döntés.