A vállalkozás az első üzlet sikere után immár második, teljesen automatizált Amazon Go boltját nyitotta meg Seattle-ben. Az üzletben kamerák, érzékelők rögzítik a vásárlásokat, de kassza nincs: a rendszer levonja a számla összegét a vevő bankkártyájáról. Az önműködő boltok polcaira mindenesetre szeszes ital nem kerülhet, mert azok eladásánál ellenőrizni kell a vásárló korát – ám a Go-boltokban nincs ilyen személyzet. Ilyen üzletek nyílnak hamarosan Chicagóban, majd New Yorkban és San Franciscóban.
Ugyancsak Seattle-ben, az Amazon kísérleti terepén vetették be először a Treasure Truckot, a kincses kocsit. A teherautó járja a várost, és időnként megáll, hogy a járókelők megismerkedhessenek a nap ajánlatával – és mindjárt meg is vehessék azt. A kincses autó hol okosórát, hol vega-burgert, és még sok minden mást árul. Nem kevés sikerrel, mert a járművek már több mint két tucat amerikai város utcáin keringenek.
Seattle egyik külvárosában egyfajta postaépületet helyezett üzembe az Amazon, ahol ügyfeleik átvehetik a rendelt árut. Sokan nem tudják lesni a kézbesítőt, vagy aggódnak, hogy a házuk, ajtajuk elé tett csomagot ellopják, vagy eláztatja az eső. A vevő kódot kap, amellyel az „Amazon-postán” kinyithatja a rekeszt, ahol csomagja várja. A módszer igencsak előnyös az Amazon számára is, mivel a házhoz szállítás a költségeknek már 22 százalékát teszi ki.
Az Amazon már több mint egy évtizede próbál betörni a kiskereskedelem különösen nyereséges területére, az élelmiszerekhez, hiszen ott a legmagasabbak a haszonkulcsok, és állandóak a vásárlók. Sok sikert eddig nem értek el, de reményeket fűznek új, szintén Seattle-ben kipróbálás alatt álló módszerükhöz: a vevő online megrendelheti a kívánt árut, majd odahajt az Amazon elosztójához. Annak kamerái felismerik a kocsi rendszámát, és a kiszolgálók máris rakodják be a csomagtartóba a rendelést.
Hasonló alapon nyugszik a vállalat könyvesboltja, ahol nemcsak vásárolni lehet, hanem oda vissza lehet vinni a rendelt köteteket, ha azokkal nem vagyunk megelégedve. Az elemzők szerint ez kényelmes az ügyfélnek, hiszen nem kell csomagolnia, és postára adnia a könyvet – de legalább ilyen előnyös az Amazon számára is: a visszavétellel kapcsolatos költségek 20-30 százalékkal alacsonyabbak, mint amikor a postán érkező visszárut kell kezelni.
(Forrás: The New York Times)