Többet mond el rólunk, mint a telefonszámunk

2017. március 29. szerda - 13:30 / Szeicz András
  •    

A névjegykártya nem csak az elérhetőségeink összegzése egy darab papíron, hanem az első tőlünk származó tárgy, amivel leendő partnereink, ügyfeleink találkoznak. Ennél fogva komolyan befolyásolja az első benyomást. Egy névjegykártyának nem azt kell elmondania, hogy milyen számon érhetnek el, hanem azt, hogy jók vagyunk, és magas minőséget képviselünk.

Bár az elmúlt évek digitális forradalma szinte mindent megújított és elektronikus mederbe terelt, mégis, az igényes névjegykártya az üzleti életben még mindig legalább annyira fontos, mint egy jól megszerkesztett LinkedIn profil (aminek felépítéséhez itt adunk tippeket).

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Az ördög a részletekben rejlik

Fontos, hogy jó minőségű papírt válasszunk. Persze ez kicsit többe is kerül, de ne felejtsük el, hogy a névjegykártya egy befektetés. Sokaknak talán evidens, de mégis fontos kiemelni azt is, hogy miként tároljuk a névjegykártyánkat. Egy farzsebből vagy pénztárcából előhúzott koszos vagy kicsit gyűrött darab nullára tudja rontani az összképet, legyen bármilyen menő névjegyünk is.

Lehetőleg egyedi emailcímünk legyen, amiben szerepel az egyedi domain nevünk, de egy gmail-es cím is megteszi az elején. Az emailcím tartalmazza a nevünket valamilyen formában. Hiába aggattak ránk 20 évvel ezelőtt a barátok egy jól csengő becenevet, semmiképp se használjuk azt hivatalos emailcímként.

Márkaépítési tippek induló vállalkozásoknak
A márkaépítés minden marketing stratégia alapja – vagy legalábbis az kéne, hogy legyen a szakértők szerint. A márka összefoglalja és fogyaszthatóvá teszi a cégünk identitását, ez teszi az első benyomást a fogyasztóra, növeli a reputációt, segít abban, hogy ismerőssé váljunk a vásárlóknak, végül, de nem utolsó sorban pedig ez az alapja a vásárlók hűségének. E nélkül a cégünk nehezen megkülönböztethető a versenytársaktól és bármilyen kiváló üzleti modellt is dolgoztunk ki, nagyságrendekkel csökken az esélyünk a sikerre.

Vizuális lények vagyunk

Lehet bármilyen egyedi formájú és inspiráló névjegykártyánk, a név mindenképp legyen jól látható, hiszen nagy eséllyel arról fognak azonosítani minket – a nevünk alapján idézhetik fel a névjegykártya cseréhez vezető beszélgetést. Természetesen legyenek rajta ezenfelül az elérhetőségeink, de ne akarjunk mindent rázsúfolni. Nagyon fontos, hogy a névjegykártya letisztult és jól olvasható legyen. Ellenben nem árt rá egy szlogen, ami azért elárulja, mivel is foglalkozunk. Ezt a részt nagyon sokan lefelejtik, pedig egy hetekkel később elővett névjegykártya jóformán semmit nem ér, ha nem derül ki belőle, milyen tevékenységgel kapcsolatban érdemes felkeresni annak tulajdonosát.

Szintén gyakran találkozni olyan névjegyekkel, amelyiken a személynév mellett jó esetben még a cégnév található meg, de ez nem elég. Mindenképp legyen rajta a logónk névjegykártyánkon, hiszen az egy olyan alapmotívum, mely a vállalatunk azonosítására szolgál. A logó formája és színe sokkal jobban benne marad az emberben, mint a cég neve, így ez egy olyan vizuális azonosító, amit nem nem hagyhatunk le a kártyáról.

3 fontos pont a névjegy etikettből
Soha, de soha (!) ne tegyük zsebre – különösen farzsebbe  – a másik fél névjegyét! (A távol-keleten ez különösen nagy sértésnek számít!)
Ne tukmáljuk rá senkire a névjegyünket, és ne is akarjuk rámenősen megszerezni a másik félét. (A névjegycsere egy  – bizalmi  – kapcsolat első lépése!)
Soha ne osztogassuk úgy, mint a krupié a lapokat – azaz számolatlanul, boldog-boldogtalannak. Mindenképp tartózkodjunk attól is, hogy úgy adjunk át névjegyeket, hogy ügyfelünket felkérjük, adja azokat tovább az ismerőseinek – hangsúlyozza Erdős Zsuzsanna etikett coach.

Amikor mindezzel készen vagyunk

Ha már elkészült a letisztult, informatív, igényes névjegyünk, akkor azt lehetőleg ne felejtsük az irodában vagy a kocsiban. Mindig legyen elég névjegy nálunk, hiszen ki tudja, milyen üzlettől eshetünk el pusztán azért, mert a 300 fős konferenciára mindössze 10 névjegykártyával érkeztünk meg.

Jó beruházás lehet továbbá egy szép névjegykártya tartó. Ez nem csak abban segít, hogy ne felejtsünk el magunkkal vinni elég névjegyet, de tovább erősíti a pozitív szakmai képet rólunk.

Bár fentebb említettük, hogy lehetőleg ne a nadrágzsebünkből vegyük elő a névjegykártyát, azért nem árthat némi stratégiát kialakítani arra az esetre, ha mégis otthon felejtenénk a frissen vásárolt névjegytartót. Praktikus és mégis elegáns megoldás, ha a zakónk bal belső zsebébe elteszünk párat tartalékba.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek