Pontosan fizetünk, de még lenne hová fejlődni

Európai összehasonlításban pontosan fizetnek a magyarok, az ügyfelek a számlák 74 százalékát fizetik ki időben – derült ki az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. A partnerek és ügyfelek körültekintőbb ellenőrzése segíthet a helyzeten.

A számlák 74 százalékát időben egyenlítik ki a magyarországi ügyfelek, amivel Lengyelország (76%) után a második helyet foglalja el az ország a régióban – derült ki az EOS Csoport 2014-es, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. Európa egyik vezető kintlevőség kezelő vállalata a TNS Infratest piackutató intézettel közösen 12 országban, mintegy 2600 döntéshozót kérdezett meg a vállalati- és magánszemély ügyfelek fizetési szokásairól. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a magánszemélyek esetében az időben kiegyenlített számlák 77 százalékos aránya jóval nagyobb, mint az üzleti ügyfelek esetében (73%). (Az orosz embargó újabb lánctartozási hullámot indíthat el itthon.)

A B2B szektoron belüli rosszabb fizetési morál miatt a megkérdezettek leginkább a likviditási hiányt (54%), illetve saját ügyfeleik nemfizetését (34%) okolják. Thummerer Péter, az EOS Faktor Zrt. és az EOS KSI Kft. ügyvezető igazgatója szerint: a az ügyfelek nem teljesítik a fizetési kötelességeiket, az gyakran egy láncreakciót idéz elő, ami jelentős nehézségeket okozhat a vállalkozásoknak. „Bár Magyarországon a többi európai országhoz viszonyítva nem a legjobbak a fizetési magatartás javulását lehetővé tévő körülmények a megkérdezettek szerint, a vállalatok felismerték a kintlevőségek kezelésének fontosságát” – mondta az ügyvezető. (Bár az elmúlt években sokat javult a fizetési fegyelem, még azért nem árt óvatosnak lenni.)

A megkérdezett döntéshozók azt is belátják, hogy a fizetési szokások befolyásolásával szembeni felelősség a fizetésképtelenség miatt érintett vállalatoké. A morál javításának lehetséges eszközei között pedig az átfogóbb hitelképességi vizsgálatot és az ügyfelek körültekintőbb ellenőrzését jelölték meg a leggyakrabban a megkérdezettek. „A kutatás szerint a leghatékonyabban a professzionális kintlevőség kezelés segíti a vállalatokat abban, hogy elkerüljék a nemfizetés és a késedelmek okozta következményeket“ – tette hozzá a Thummerer. A megkérdezettek 35 százaléka tapasztalta az elmúlt év során a fizetési késedelem miatti magas kamatköltségeket, 33 százalék érezte reális kockázatnak cége fizetésképtelenségét és 28 százalék találkozott a nyereségek hirtelen visszaesésével.

Késik a számla? Már fizethet is a vevő!
Ha a vevő nem fizet határidőre, akkor kötelező a késedelmi kamat felszámolása, és minimum 40 eurónak megfelelő forintot is fel lehet számolni behajtási költségátalányként. Az átalány már egy nap késésnél is jár, s független a tartozás összegétől is.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo