Okostornacipővel és töltős hamburgerrel csábítanak a márkák

Kalóriaszámláló okostornacipő, hamburger telefontöltővel, vagy fizetés egy matricával - ezek bizony nagy nemzetközi márkák legújabb fejlesztései az MBI friss trendriportja szerint. Vagy esetleg azt szeretné tudni, hogy a cégének hány Facebook követője áll éppen ön mellett?

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az MBI a Trend One-nal közösen a napokban jelentette meg legújabb trend riportját,  amelyből megismerhetjük a legfrissebb fogyasztói trendeket néhány nagynevű cég innovatív fejlesztésén keresztül.

Kép:MBI

Vásárlás Snapchat-en keresztül

A szépségiparban jól ismert Sephora cég ügyfelei hamarosan  Snapchat-en keresztül is vásárolhatnak. A felhasználóknak mindössze egy képernyőfotót kell készíteni a megvásárolni kívánt termékről, majd felölteni azt a „ShopStyle“ nevű alkalmazásba. Az alkalmazás a fotó alapján azonosítja a termékoldalt, ahol a felhasználó kiválasztja a neki tetsző színt és méretet!

A Facebook, mint játékmegosztó platform

A Facebook és a Blizzard együttműködése eredményeként a nemrégen debütált “Overwatch” játék hamarosan látható lesz a Facebook élő közvetítések funkciójában. A játékosok a Facebookon keresztül barátokat kereshetnek a játékhoz és tartalmakat is megoszthatnak. A felhasználók a Facebook „Live” interface segítségével nemcsak végig követhetik, hanem kommentelhetik is egymás játékát!

Gyorséttermi csomagolásból okostelefon-töltő

A Kentucky Fried Chicken gyorsétterem lánc Indiában olyan csomagolást dobott piacra az 5 az 1-ben menüjéhez, amelyben egy telefontöltő és egy telefonkábel is megtalálható. Az úgynevezett „Watt a Box“ két USB csatlakozót tartalmaz, amely lehetővé teszi az Android és az iOS okostelefonok feltöltését.

Kettő az egyben – itt az  okos tornacipő

A Lenovo nemrégiben bemutatta saját fejlesztésű „okos” tornacipőjét, amely a fitnesz alkalmazások funkcióit is helyettesítheti. Az applikációval összekötött sportcipő számolja a viselője által megtett lépéseket, a kocogással eltelt időt, az elégetett kalóriát és a szívfrekvenciát. Sőt, a cipő oldalán lévő kijelző emojik formájában megmutatja a viselője hangulatát! (Az okoseszközök egyre több helyen jelennek meg, már a csomagolópapír sem a régi...)

Fizetés karkötővel: a hagyományos bankkártya újraértelmezése

Az osztrák Erste Bank kompakt, matricaként felragasztható vagy gumikarkötőbe építhető, NFC-kompatibilis bankkártyát fejlesztett ki. A tranzakciók végrehajtásához a kártyát elég a terminálhoz érinteni, így pénztárcánkat sem kell magunkkal vinni. Bécsben már üzembe is helyezték az első NFC alapú bankautomatát, ahol a kártya behelyezése nélkül is lehetséges pénzt felvenni.

Kép:MBI

További érdekes innovációk és termékek a Trend One Report-ból:

  • Az fbox nevű innovatív eszköz megmutatja, hogy az adott üzlet hány Facebook követője tartózkodik éppen az üzletben, sőt azt is, hogy mit lehet róluk tudni.
  • Új, Bitcoin alapú fizetési mód már a hotelekben – Schani Vienna Hotel az első hotel Ausztriában, amely elfogadja a virtuális Bitcoin alapú fizetést.
  • Okostelefonnal összekötött gyűrűk segítségével ösztönzik a párokat a közös tévénézésre – egy jégkrém márka fejlesztésének köszönhetően, ha az applikáció mindkét fél jelenlétét megerősíti lehetőség van egy közösen kiválasztott tévésorozat megnézésére, ezzel erősítve az együttlét és a kapcsolat fontosságát.
  • Célcsoportok megszólítása Emojik alapján – a Nemzetközi Emoji Napot követően a Twitter lehetőséget biztosít hirdetőinek, hogy követőik által használt emojiknak megfelelő tartalmat tegyenek közzé. Így a felhasznált emojikat figyelembe véve, a banner hirdetésekkel megcélozhatják az adott hangulatban lévő, vagy az adott témában megnyilvánuló embereket.
  • Videó lejátszás az Amazonon – az Amazon új videomegosztó platformja a “Video Direct”, a felhasználók egyszerűen kiválaszthatják a megosztás módját, amellyel jövedelemre is szert tehetnek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo