Mikor érdemes posztolni a Facebook-ra?

A legjobb Facebook-posztunk is elveszhet a tartalmak tengerében, ha nem pontosan akkor küldjük ki, amikor a lehető legtöbb felhasználót elérhetjük vele. De honnan tudjuk, mikor érjük el a legtöbb embert? Adunk néhány tippet ehhez!

Kép: Pixabay

A Facebook elérés növelése fontos téma, főleg mióta a legnagyobb közösségi oldal drasztikusan csökkentette a posztok láthatóságát, azaz egy-egy üzleti oldal követőinek csak töredékénél jelenik meg az oldal aktuális bejegyzése. Komoly számokról van szó: a korábbi 60-80 százalékos posztonkénti elérés ma már 5-10 százalék közé csökkent. Sőt, néhány oldalnál 1-2 százalék közelébe zuhant. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.) Ez pedig mindenkinek fáj, hiszen ha hasonló eredményeket szeretnénk elérni, mint korábban, akkor bizony mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Vannak azonban trükkök, amelyek segítségével anélkül növelhetjük az organikus elérésünket, hogy pénzt kellene költenünk erre.

Különösen fontos ugyanis, hogy mikor posztolunk. A kutatások szerint ugyanis egy Facebook poszt teljes élettartama alatt elért olvasók fele a posztolás utáni első harminc percben kattint az üzenetünkre. Márpedig ebben az esetben ismernünk kell a célközönségünket abból a szempontból is, hogy közülük milyen időpontokban vannak éppen online a legnagyobb közösségi oldalon.

Kire bízzuk a céges Facebook oldalt?
A közösségi média jelenlét fontosságát már belátja a legtöbb kisvállalkozás, ahogy azt is egyre többen felmérik, hogy a sikeres jelenléthez jobb lesz szakember segítségét kérni. De hogy találjuk meg a számunkra megfelelőt?
Persze ehhez a legkézenfekvőbb dolog, ha megkérdezzük a követőinket. Ahogy arról faggathatjuk őket, hogy mit szeretnek, mit nem, mi a pontos szóhasználatuk az adott témával kapcsolatban, milyen félelmeik, vágyaik vannak stb., mindezt egy meghatározott módszertan szerint, arra is rákérdezhetünk, mikor szokták használni a közösségi oldalt.

Amennyiben nem csak a követőinket kívánjuk megszólítani az üzenettel, hanem új embereket szeretnénk elérni, már egy kicsit nehezebb dolgunk van. Több mint egymilliárd profil van a Facebookon, nyilván nem lehet mindenki egy időben fent. Naponta átlagosan 86 percet facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra. Viszont az oldal statisztikái szerint a legtöbb felhasználó ébredés után is  mindenképpen ránéz a profiljára. Így ha hétköznapokon 6.30 és 8.30 közé időzítjük a posztunkat, jó eredményeket érhetünk el. (Persze mindez mit sem ér, ha a kiposztolt szövegek nem megfelelők, nem véletlenül ezek a kommunikáció igazi mumusai a céges honlapokon is.)

A Facebook-ot jellemzően okostelefonról követik a felhasználók, márpedig a legtöbben étkezések és televíziónézés közben is a telefonjukon csüngenek. Így a késő délutáni, kora esti órákra, jellemzően 17 és 20 óra közé időzített poszt is sikeres lehet. Ez az időpont azért is előnyös, mert a hétvégéken is igaz, amikor a legtöbb vállalkozás szünetelteti, vagy takarékra állítva üzemelteti Facebook aktivitását.

Így tehát jobban kitűnhetünk versenytársaink közül. Persze senki sem szeret hétvégén is dolgozni, de erre is van megoldás: a a Facebook időzített posztolási lehetősége. Még mindig sokan nem tudják, hogy mi is az az időzített poszt, pedig nagyon hasznos dolog! A poszt megírásakor a bal alsó sarokban van egy kis óra és mellette pedig egy places jelző tű. Az órára kattintva be tudjuk állítani, hogy az adott posztunk mikor kerüljön ki az idővonalunkra és a Facebook üzenőfalra. Viszont ügyeljünk arra, hogy ne állítsunk be ugyanabban az intervallumban több posztot! Ha túl gyakran posztolunk, akkor előfordulhat, hogy a posztok “kannibalizálják” egymás közönségét. Hagyjunk közöttük időt - a szakemberek szerint úgysem szabad napi két-három posztnál többel terheli a közösségi oldal felhasználóit.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo