Lesz egy kis gond a digitális átállással

Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás– derül ki a Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvergyártó közös felméréséből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy gyorsul a technológiai innováció, és a digitális átalakulás bekerült a közbeszédbe, egyre több cég szerint hiányzik náluk a digitális átalakulásukhoz szükséges, megfelelően képzett csapat. A 2015 után idén második alkalommal elkészített nemzetközi kutatás szerint a megkérdezett cégek 64 százaléka nem rendelkezik ilyen képességekkel. Két évvel ezelőtt még csak minden második vállalat állította ezt.

A cégek látják a digitális jövő jellemzőit

A digitális transzformáció fontosságát mutatja, hogy a vállalkozások 45 százalékánál úgy vélik, a digitalizáció komoly fenyegetést jelent meglévő üzleti modelljükre, és sokan tisztában vannak az előnyeivel is. A válaszadók 56 százaléka nyilatkozta azt, hogy az új technológiák révén jobban megérti ügyfeleit, és új üzleti modelleket tud bevezetni. Ennek ellenére a vállalatok mindössze fele rendelkezik valamilyen elképzeléssel a cége digitális jövőjéről, 37 százalékuk bír átállási stratégiával és 26 százalékuknak van kidolgozott forgatókönyve arra, hogyan valósítsák meg a gyakorlatban a digitális transzformációt.

Lassít a papír, gyorsít a digitális
Azok a vállalkozások, amelyek belevágnak üzleti folyamataik digitális átalakításába, gyorsabban növelik árbevételüket, mint a lemaradók – derül ki egy friss kutatásból. Ugyanakkor az átállás önmagában nem csodafegyver.
A tanulmány ugyanakkor egy ellentmondásra is rámutat: miközben a vállalkozások többsége (90 %) kulcsfontosságúnak tartja a digitális transzformációt, csak töredékük (16%) tesz aktívan annak érdekében, hogy előteremtse a hiányzó szaktudást.

E képességek szükségesek a digitális átalakuláshoz

A kutatás alapján a szervezetek az informatikai biztonsági ismereteket tekintik a legfontosabbnak a digitális képességek közül. A második a rangsorban a mobil technológiákkal kapcsolatos tudás, míg a harmadik az üzleti működés átalakításához elengedhetetlen menedzsment ismeretek. A lista elején szerepelnek olyan területek is, mint a big data, a felhő, a dolgok internete (IoT), vagy az üzleti hálózatokhoz kapcsolódó tudás.

Miközben a vállalkozások tudják, hogy ezen képességek kulcsfontosságúak a sikeres digitális átálláshoz, jelentős lemaradás tapasztalható azok elsajátításában. A válaszadók mindössze harmada jelezte például, hogy képzett munkatársakkal rendelkezik IoT, big data területén. (Nem véletlen, hogy a cégek rettegnek a digitális átállástól!)Ö A felhő technológia kapcsán a cégek 49 százaléka érzi úgy, hogy megfelelő kompetenciával rendelkezik. A szervezetek leginkább a közösségi médiához értenek, az ennek hatékony használatához szükséges tudás a válaszadók 57 százalékánál áll rendelkezésre. A digitális átállás vonatkozásában legfontosabbnak tartott it-biztonsági ismeretek esetében a megkérdezett társaságok 45 százaléka ítélte úgy, hogy megfelelő képességekkel bír.

Középkori szinten a magyar kkv-k
A hazai kis- és közepes vállalatok informatikai fejlettsége „középkori” szinten van. A gépparkjuk elöregedett, nem használják a közösségi médiumokat, sokuknak saját weboldala sincs, és a felhőről azt hiszik, hogy időjárási jelenség.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo