A költözés mindig stresszes feladat, különösen, ha az egész üzletünket költöztetjük el. A dobozok be- és kipakolása mellett ugyanis még az üzletmenetet is fent kell tartani és arról is gondoskodni kell, hogy az ügyfelek az új helyen is megtalálják cégünket. (Itt adunk néhány tippet és egy jó ellenőrző listát az új hely kereséshez!) Nem kis szervezési kihívás, és ha minden a helyére került, akkor sokan rádöbbennek, hogy a munkának még nincs vége.
Nem elég ugyanis egy táblát kitenni a régi üzlethelyiségünkre, mivel az ügyfelek az interneten fogják keresni a cégünket, és ha rossz cím van megadva a weboldalunkon, vagy a keresőoldalak nem a megfelelő címre mutatnak, bizony komoly megrendelésektől eshetünk el. De még komolyabb baj is érhet minket: ha az alapvető elérhetőségeink nem stimmelnek (cím, irányítószám, telefonszám, stb) a keresőoldalak motorjai elkezdenek minket hátrébb sorolni a találatok között és a sok éves keresőoptimalizálásba fektetett munkánkat gyorsan elveszíthetjük. Mutatunk néhány lépést, amivel elkerülhetjük, hogy költözés után kellemetlen meglepetések érjenek minket.
Aktualizáljuk a weboldalt
Bármilyen hihetetlen is a legtöbb cég éppen ezt felejti el. Ez az alapvető lépés biztosítja, hogy az interneten minket kereső ügyfeleink biztosan megtaláljanak minket. Fontos, hogy ne csak az „elérhetőségek” alatt tüntessük fel az új címet, hanem minden egyes helyen, amely a régi címünkre mutat, legyen az blogbejegyzés, vagy cikk. Szintén módosítanunk kell a beillesztett térképeket minden egyes helyen ahol ezt megtettük. Ha több helyen is különböző címek szerepelnek, a keresőmotorok összezavarodhatnak és máris pozíciót veszítünk a SEO-ban.
Ne feledkezzünk meg a közösségi oldalakról!
Ne csak a saját weboldalunkat aktualizáljuk, hanem minden felületen frissítsük az adatainkat, amiket használunk, legyen az a Google My Business, Yahoo Local, Bing Places, Yelp, TripAdvisor vagy bármely más alkalmazás, amelyre regisztráltunk. Sokszor előfordul, hogy egyszer valamikor regisztráltunk egy helyi üzletkereső app-ba, vagy adatbázisba és sosem használtuk, de most bizony elő kell szedni minden ilyet és átírni a címet, különben a Google keresőalgoritmusa azonnal büntetni fog.
Automatikus emailek, aláírások, hírlevelek
Ellenőrizzük, hogy az automatikusan küldött leveleinkben (szabadságon vagyok, stb), a dolgozók emailjeibe illesztett aláírásokban és a hírleveleinkben a megfelelő cím van-e megadva. Fontos értesíteni meglévő ügyfeleinket, hogy a címünk megváltozott, hiszen senkinek sem jó ha egy számla, vagy ajánlat rossz címre érkezik és esetleg heteken keresztül kóborol a posta útvesztőiben, amíg – ha egyáltalán – a kezünkbe kerül.
Verjük nagydobra az új címünket
Érdemes az ügyfeleinket a weboldalunkon, a közösségi oldalakon, vagy a céges blogunkon is értesíteni az új címünkről. Posztoljunk fotókat, videókat, amelyeken bemutatjuk az új helyiség előnyeit, (nagyobb, jobban elérhető, stb.) mutassuk meg hogyan a legjobban megközelíthető közösségi közlekedéssel, hol vannak az ingyenes parkolási lehetőségek, stb.