A vállalkozások által használt közösségi marketing csatornák szempontjából a világ legnagyobb közösségi hálózata, a Facebook vezet – derült ki a a Social Media Examiner által közölt Social Media Marketing Industry Report adataiból. A cégek 93 százalékának van aktivitása ezen a platformon. Viszont ahhoz képest, hogy milyen domináns pozícióban van az oldal a felhasználói bázis méretét tekintve, már nem annyira pozitív az összkép, hiszen a sokszorosan kisebb Twitter 79, a LinkedIn pedig 71 százalékon áll, a feltörekvő Instagram pedig egy év alatt 28-ról 36 százalékra javított.
A felmérésben megkérdezték azt is, melyik a válaszadó számára legfontosabb közösségi csatorna a használtak közül. Ebben a vetületben is a Facebook végzett az élen, hiszen a megkérdezettek több mint fele ezt a platformot jelölte meg. Ha azonban a vállalatok marketingcélpontjai szerint nézzük az adatokat, már nem ennyire egyértelmű ez az elsőség.
A riport részletes adatai itt letölthetők!
A kifejezetten végfelhasználókat kiszolgáló vállalatoknál (B2C) ugyan kétharmadosra nő a Facebook uralma, ám az üzleti ügyfelekre építő cégeknél (B2B) kénytelen beérni 30 százalékkal. Ráadásul ebben a szegmensben ez már az elsőséghez sem elég, hiszen itt a professzionális közösségi hálózatként üzemelő LinkedIn kényelmes többséggel előzte be – hívta fel a figyelmet cikkében együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.
Érdekes vetülete a kutatásnak a hatékonyságot firtató kérdéskör is. Azzal a feltevéssel, miszerint megfelelően tudják mérni a közösségi médiára fordított erőforrások hatékonyságát, mindössze 8 százalék tudott azonosulni teljesen és további 34 értett nagyjából egyet. A maradék több mint ötven százalék vagy bizonytalan volt, vagy kategorikus nemmel válaszolt.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható.