Hol nyomulnak a cégek?

Feljövőben vannak a kisebb közösségi oldalak is a céges aktivitást és profilokat tekintve, a LinkedIn a B2B szegmensben be is előzte a Facebookot.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

A vállalkozások által használt közösségi marketing csatornák szempontjából a világ legnagyobb közösségi hálózata, a Facebook vezet – derült ki a a Social Media Examiner által közölt Social Media Marketing Industry Report adataiból. A cégek 93 százalékának van aktivitása ezen a platformon. Viszont ahhoz képest, hogy milyen domináns pozícióban van az oldal a felhasználói bázis méretét tekintve, már nem annyira pozitív az összkép, hiszen a sokszorosan kisebb Twitter 79, a LinkedIn pedig 71 százalékon áll, a feltörekvő Instagram pedig egy év alatt 28-ról 36 százalékra javított.

A felmérésben megkérdezték azt is, melyik a válaszadó számára legfontosabb közösségi csatorna a használtak közül. Ebben a vetületben is a Facebook végzett az élen, hiszen a megkérdezettek több mint fele ezt a platformot jelölte meg. Ha azonban a vállalatok marketingcélpontjai szerint nézzük az adatokat, már nem ennyire egyértelmű ez az elsőség.

A riport részletes adatai itt letölthetők!

A kifejezetten végfelhasználókat kiszolgáló vállalatoknál (B2C) ugyan kétharmadosra nő a Facebook uralma, ám az üzleti ügyfelekre építő cégeknél (B2B) kénytelen beérni 30 százalékkal. Ráadásul ebben a szegmensben ez már az elsőséghez sem elég, hiszen itt a professzionális közösségi hálózatként üzemelő LinkedIn kényelmes többséggel előzte be – hívta fel a figyelmet cikkében együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Érdekes vetülete a kutatásnak a hatékonyságot firtató kérdéskör is. Azzal a feltevéssel, miszerint megfelelően tudják mérni a közösségi médiára fordított erőforrások hatékonyságát, mindössze 8 százalék tudott azonosulni teljesen és további 34 értett nagyjából egyet. A maradék több mint ötven százalék vagy bizonytalan volt, vagy kategorikus nemmel válaszolt.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható.

Mit érdemes kiszervezni a marketingből?
A legtöbb cég nem tud fenntartani egy teljes marketinges csapatot, és nem is érdemes, hiszen a legtöbbször nincs is meg helyben a speciális feladatokhoz szükséges szaktudás. Csakhogy ész nélkül kiszervezni a marketingtevékenységet sem vezet jóra. Csokorba szedtük, mik azok a tevékenységek, amelyet elvégezhet egy külsős cég és vállalkozás.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo