Beindult az üzlet, de kit vegyek fel?

Ha túl vagyunk az első nagy lépéseken és beindul az üzlet,. akkor jön a következő nagy akadály: meg kell találni azokat az embereket, akik segítenek, hogy továbblépjünk, tovább növekedjünk. Csakhogy ezeknek a tehetségeknek a kiválasztása nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk, ezért a Yahoo igazgatóságána elnöke tanácsainak segítségével megmutatjuk, mit kell figyelembe venni a toborzásnál.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beindult az üzlet, nő a vállalkozás, áradnak a megrendelések - ha egy startup elér erre a szintre, akkor már csak egy ponton bukhat el: ha rossz embereket vesznek fel a csapatba. Egy alig beindult vállalkozás nem hadsereget toboroz, hanem valószínűleg csak egy kis csapatot állít össze - ebben az esetben pedig kritikus fontosságú, hogy a megfelelő emberek legyenek a megfelelő helyen. De hogyan válasszuk ki ezt a néhány embert? Maynard Webb a Yahoo igazgatótanácsának vezetője ad tanácsokat, hogy járjunk el, hogy a megfelelő embereket találjuk meg.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/pakorn

Mindig toborozzunk!

Maynard Webb szerint sosem szabad leállni a megfelelő jelöltek keresésével. Mindig legyen egy-két olyan tehetséges ember talonban, akik azonnal be tudnak ugrani egy új projektbe, vagy egy kritikus pozícióba. Így elkerülhetjük, hogy egy új ötletünk beindításánál, vagy egy kulcsember távozásánál akár hónapokig keresgéljünk a megfelelő jelöltek után.

Ne vonjuk magunkat a feladat alól!

A toborzás a személyzetis feladata, már ha rendelkezünk ilyen alkalmazottal. Azonban még ha van is valaki, aki elvégzi ezt a munkát helyettünk, akkor sem szabad, hogy kivonjuk magunkat a feladat alól. Akárkit is veszünk fel, mindig győződjünk meg róla, hogy a kiválasztott személy nem csak az elvárásainknak felel meg, de együtt is tudunk majd dolgozni vele!

20 életszerű módszer a munkatársak motiválására
A motivált munkaerő jobban megéri a cégnek, erről már sok szó esett. De hogy is kell csinálni? Vezetők gyakorlati tapasztalatai alapján állt össze a húszas lista, tényleg hasznos és tényleg bevállalható motivációs eszközökből.
Amilyen az adjon Isten....

Ha az interjú alatt arrogánsak, udvariatlanok vagyunk, akkor ne várjuk azt, hogy a jelölt - még ha csatlakozik is hozzánk, teljesen elkötelezett lesz cégünk felé. Az első benyomás ugyanis a legfontosabb, még ha személy szerint "kenyérre kenhető" főnökök is vagyunk, az első alkalommal szerzett rossz tapasztalat mindig meg fogja mérgezi a viszonyt az új kollégával. Ráadásul a jelenlegi munkaerőhiányos időkben a tehetséges munkaerő minden további nélkül megteheti, hogy a szemünkbe nevet, ha nem kezeljük tisztelettel.

Ne magunkat keressük...

Ne olyan embereket válasszunk ki, akik úgy gondolkodnak mint mi, hanem arra koncentráljunk, hogy a jelöltünk rendelkezzen a megfelelő kvalitásokkal és illeszkedjen a cégünk profiljába.

Ne essünk hasra a nagy nevek előtt!

Azért mert egy jelölt egy nagy cégnél dolgozik, még nem biztos, hogy ő lesz a megfelelő a pozícióra. Egy induló vállalkozásban, vagy startupban alapvetően más a szemlélet és a munkamódszer, így semmi sem garantálja, hogy aki egy multicégnél jól teljesít, az nálunk is jól fog.

Tegyük vonzóvá a cégünket!

Kínálhatunk akármilyen jó fizetést, ha olyan a hírnevünk a piacon, hogy nem szívesen jönnek hozzánk új alkalmazottak. Ezért fontos, hogy fektessünk nagy hangsúlyt a munkáltatói márkánk építésére, és ami még fontosabb, kezeljük emberként az alkalmazottainkat, hogy amikor később visszatekintenek a nálunk eltöltött időre, úgy emlékezzenek rá, mint a legjobb munkahelyükre.

Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről
A munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos személyzeti és gazdasági lépés a cégek életében. A hazai kkv-k számára a munkavállalókkal közösen kialakított stratégia kommunikálása és a munkáltatói brand kiépítése ugyanolyan létszükséglet, mint egy multinacionális cég számára.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo