Egyre több cég ébred rá az online marketing lehetőségeire és egyre több pénzt is fordítanak erre. Azonban a legtöbb magyar kkv még mindig csak botorkál az online térben. „Még azoknak a cégeknek is, amik rendelkeznek céges weboldallal, túlnyomórész statikus, a termékeit részben bemutató, un. prospektus honlapja van, ami jelentősen hátráltatja a fejlődésüket” – mondta korábban a Piac & Profitnak Gombos Zsolt Facebook szakértő. Márpedig az elmúlt években megnőtt az ügyfelekkel folytatott kommunikáció és a content marketing (tartalommarketing) szerepe. „Egy céges blog, a folyamatos kommunikáció a közösségi oldalakon, és az adatbázis építés ma már elengedhetetlen a hatékony online jelenléthez, de a vállalatoknak sokszor még a legalapvetőbb elvárásokat sem sikerül megugraniuk” – hangsúlyozta a szakember.
Ugyanis az online tér elengedhetetlen eleme a jó tartalom, amelyet viszont nem könnyű előállítani. „A jó szöveg ugyanis nem csak a szavakon múlik, legalábbis nem minden esetben” – hangsúlyozza Farkas Erika, a Piac & Profit online marketing szakértője videótréningjének első részében.