Egy profi szöveg megírása az üzleti kommunikáció talán legnehezebb része, már-már művészetnek számít. Tudnia kell, mire vágyik a potenciális célpiaca, melyek azok a kulcsszavak, amikre fogyasztói ugranak, és tudnia kell, hogyan szerkessze, csiszolja átütő egésszé szövegét. Egy lehengerlő íráshoz rengeteg ötletre és időre van szükség, összességében sok energiát igényel.
Egyvalamit azonban könnyű szem elől téveszteni, melyre még a legjobb szövegírók is hajlamosak. A munka nem ott ér véget, hogy megírta a szöveget és kiteszi a szokásos helyre, ahová az összes előző cikket is rakta üzleti kommunikáció címén. Ez csak a kezdet!
Három pontban gyűjtöttük össze érveinket, hogy miért nem pihenhet meg profi szövege megírása után sem.
1. Több médium, több olvasó
Az információ világában sorra nyílnak az újabb és újabb közösségi, illetve fájlmegosztó oldalak. Ezeknek egyre több és több felhasználójuk lesz. Nem szabad belenyugodni abba, hogy szövege, vagy annak linkje kinn van a Facebookon, ott úgyis mindenki elolvassa.
Még a legütősebb cikkek sem jutnak el mindenkihez, ha azok nincsenek eléggé beharangozva. Egy profi cikknek szüksége van minden oldalra, ahol csak posztolni lehet. Ezzel robbanásszerűen növelheti olvasói számát, ráadásul mindez szinte energiát sem igényel. Mindössze egyszer kell megtanulnia, hogyan működik a Twitter, a Google+, a LinkedIn, a Pinterest vagy a Flipboard. Annak idején a Facebooktól is idegenkedett, és sokáig maradt az iwiwen, ugye?
Ennek jegyében mindenképpen foglalkozni kell a mobilos kommunikációval is, hiszen rohamosan terjednek ezek a készülékek. Aki hamar kapcsol, versenyelőnyhöz juthat!
2. Funkciók, melyeket Önre szabtak
A különböző közösségi médiumok más és más dolgokra jók. Akár rengeteg új ötletet is meríthet arra, hogy hogyan mutassa be célpiacának a termékét ezeken az oldalakon, hogyan szélesítse üzleti kommunikációjának palettáját. Tartsa meg a hagyományos cikkírást, de fedezzen fel új lehetőségeket:
-
Melyik közösségi oldal való nekem?Itt részletes tanácsokat talál arra vonatkozóan, hogy melyik közösségi oldalt mire és hogyan érdemes használni, mik az ellenük és mellettük szóló érvek.
- Ha követőket akar gyűjteni, használja a Twittert
- Ha üzleti ügyfeleknek értékesítene, az Ön választása a LinkedIn
- Végül egy joker: osszon meg termékeiről videót a Youtube-on
A közösségi médiumok folyamatos mozgásban vannak – és velük a felhasználók is. Egyes kutatások szerint az Egyesült Államokban a Facebook mellett új oldalak vannak feltörekvőben. A Facebook felhasználóinak száma már alig növekszik, és felhasználóinak átlagéletkora is rohamosan nő. Ez azért van, mert a jelenlegi felhasználók megtartják ugyan fiókjukat, de a tinédzserek körében egyre inkább más lesz népszerű. Ha például a tiniket célozná meg, hosszú távon, üzleti kommunikáció szempontjából a Facebook már messze nem a legjobb választás az Ön számára.
A tanácsunk tehát az, hogy tanuljon, fedezzen fel, evezzen új vizekre is, hogy az üzleti kommunikációból még többet hozzon ki.
És, hogy mi jön ez után? Az idei 5 kulcs trend egyike a céges online jelenlétben a közösségi oldalakon való megjelenés integrálása a SEO stratégiába.
Langmár Zsuzsa szovegirasblog.hu