Álommunkahely egyszerűen

Sokat hallott mantra a „vállalati kultúra” szókapcsolat manapság. Szinte már közhelynek érezzük. Pedig a szakértők szerint ez az egyik kulcsa annak, hogy a tehetséges munkatársakat hosszú távon megtartsuk és a motiváltságuk is fennmaradjon – és ezt nem is olyan nehéz elérni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Az Amerikai Egyesült Államok Bureau megyei Statisztikai Intézetének júniusi jelentése szerint csak 2016 márciusában mintegy 2,9 millió ember lépett ki a munkahelyéről. A tengerentúli szakértők szerint, ha igazán szerethető céget szeretnénk létrehozni, ahol a munkatársaink lojálisak, a vállalati kultúra erősségével érhetjük el. Néhány pont betartásával biztosan indulhatunk a siker felé.

Hitelesség

Ha valaha a nulláról építettük fel a saját cégünket, akkor az számunkra valószínű nem csupán üzlet. A személyes kötődésünk óriási. A cég befolyásolja a családi életünket, a szabadidőnket és fordítva is. Az üzleti döntéseinket a személyiségünk is meghatározza. A cég vezetése visszatükrözi a vállalati kultúrát, így a személyes hitelességünk kulcsfontosságú. Ha mi magunk hiteltelenek vagyunk, az egész kép hamis lesz. A személyes márkánk legalább annyit nyom a latba, mint a cég anyagi stabilitása. Ma már erre is egyre többen fordítanak kiemelt figyelmet. Egy hiteles, erős, karizmatikus vezető, aki tisztában van saját céljaival és tudatosan építi önmagát párhuzamosan a cégével együtt, vonzó perspektíva a tehetséges pályakezdő fiatalok számára.

Konkrét elképzelések

A céljaink meghatározásához fontos irányvonalat szabni, már az elején. Hozzunk létre egy összefoglalót, mintegy kiáltványt, amelyben felvázoljuk azokat az értékeket, melyek mentén vezetni szeretnénk a cégünket. Ez lehet akár öt erős pontban meghatározott lista, de akár ennek többszöröse is, a lényeg, hogy tükrözze azokat a szabályokat, melyeket elvárunk és betartunk. Ez nem csupán az új munkatársainknak jelent majd sorvezetőt, hanem időközönként nekünk is segít a számvetésben. Emlékeztet arra, hogy miért dolgozunk, és ha bármikor is irányváltásra van szükség, az alaphoz akkor is tartani tudjuk magunkat. Ez az ügyfeleinknek és a munkatársainknak is stabilitást sugároz.

Spórol? Van, amin nem éri meg
Bár már magunk mögött hagytuk a válságot, a cégek számára még mindig állandó kihívás, hogy hogyan tudnának megtakarítani valamicskét a mindennapi működésen. Ha nem a túlélés, akkor a költséghatékonyság érdekében. Vannak viszont területek, ahol bármekkora is a megtakarítás, többet ártunk vele a cégnek, mint amennyit használunk.
A csapat hangja

Egy cégnek szüksége van az erős vezetésre, de ne feledkezzünk meg róla, hogy van egy remek csapatunk is. Vezetőként meg kell tanulnunk azt, hogy mikor kell meghallgatni a munkatársainkat is. Mert nem mindig csak a mi szavunk a mérvadó. A visszajelzések, az ötletek, mind mind fontosak a jó vezető számára. Ha például új munkatársra van szükségünk, az interjún azt is derítsük ki, hogy ő mit vár a vállalatunktól, neki miért lenne jó ez a munka. Ha meghallgatjuk az alkalmazottainkat, azt sugalljuk számukra, hogy fontos a véleményük, figyelünk rájuk, és döntéseinek mindent mérlegelve hozzuk meg. És itt újra az első ponthoz jutunk, fokozzuk a személyes hitelességünket.

Ígéretek betartása

Az üzlet személyes játszma. Ám nem csak a mi szempontjaink fontosak. Ha a csapatunkat hosszú távra tervezzük megtartani, a kölcsönösség elengedhetetlen. Akár állandó alkalmazottaink vannak, akár időszaki munkáról van szó, az ígéretek betartása nagyon fontos. A lojalitás, a motiváltság ellensége a bizonytalanság, a feltételek folyamatos változtatása.

Ezeknek az egyszerűen megvalósítható pontoknak a segítségével vegyük végig már ma, hogy vajon mi átmennénk-e a rostán? A szakértők szerint a tétovázásból nem lesz nyereségünk. Hozzunk létre erős vállalati kultúrát, legyünk merészek, és ha kell, gondoljuk újra a kezdeti elképzeléseinket, ha úgy érezzük, a mi cégünknél valami nem stimmel. Sokan távoztak a cégtől az elmúlt hónapokban? Legyünk bátrak, és nézzünk szembe a hibákkal, minden javítható.

A pénz mindenre megoldás? Szerintünk nem
Az új ügyfelek megszerzésén és a bevételeink növelésén kívül cégvezetőként általában a kiváló munkatársak megtartása és motiváltságuknak szinten tartása okoz fejtörést. Hogyan mutassuk meg nekik, hogy a munkájuk számunkra nagyon értékes? Nem, nem a pénz a helyes megoldás.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo