Minden második ember vásárolt már vouchert - egy friss felmérés szerint.
A kuponozók 40 százaléka szolgáltatást és terméket egyaránt vásárol ilyen formában, harmaduk viszont kimondottan a szolgáltatásokat részesíti előnyben. Ezek közül a legnépszerűbbek az utazás, a szórakozás és a wellness kategóriák, ezt követi szorosan a gasztronómia és a szépség. A két nem közül a nők érzékenyebbek az akciós ajánlatokra, tízből kilenc beváltó ugyanis nő a kutatás szerint.
Akik még nem vásároltak online kedvezményre jogosító utalványt, többnyire az előrefizetést és az online banki tranzakciót kifogásolták.
Erős a félelem a kártyaadatok kiadásával kapcsolatban.A felmérés szerint a másik visszatartó erő az, hogy a kedvezmény érvényesítéséhez a kupont magunkkal kell vinni kinyomtatva: tízből kilenc válaszadó szeretne élni a kedvezménnyel a fizikai kupon felmutatása nélkül.
A felmérés szerint a válaszadók harmada a kedvezmény mértékével csábítható vásárlásra. „Az árengedmények hatása olykor megdöbbentő: egy-egy akció láttán olyan terméket vagy szolgáltatást is megveszünk, amire korábban nem is gondoltunk volna” – árulta el Zádor Balázs projektmenedzser. Minden ötödik kuponozó a 40-50 százalékos árcsökkentést pásztázza, ennél valamivel kevesebben a legalább 30-40 százalékos kedvezményeket vadásszák. Tízből ketten viszont konkrét szolgáltatást vagy szolgáltatót keresnek. A virtuális térben is megjelennek az impulzusvásárlók, akik cél nélkül böngészik az ajánlatokat, és ha valami megfogja őket, megveszik.
A tudatos, a spórolós és az élményvadász
A HOOP kutatása arra is rávilágított, hogy leginkább a tudatosság (37%) és a szűkebb anyagi lehetőségek (35%) vezetnek a kedvezményvadászathoz. A harmadik legnépesebb csoportot az élménygyűjtők alkotják a felmérés szerint. Ők azok, akik az ajánlatok
Ennek ellenére tízből nyolc kuponozóval már megesett, hogy nem használta fel az előre kifizetett kedvezményes lehetőséget. Közülük 80 százalék maximum 5000 forintot bukott el, így összességében már legalább 6 milliárd forint veszteséget okozhattak a bennragadt voucherek a vásárlók számára. Aki nem váltotta be, jellemzően azért, mert lejárt a határideje, vagy közbejött valami, illetve megfeledkezett róla.