A megkérdezett cégvezetők és döntéshozók több mint 60 százaléka stabilan támaszkodik a céges weboldalára (már akinek van) mint elsődleges marketingeszközre, ennek népszerűsége már évek óta változatlan. Nagy emelkedés tapasztalható a Facebook-hirdetések használatában (minden második megkérdezett használ ilyet), amivel párhuzamosan az tapasztalható, hogy a Facebook céges oldalakba vetett bizalom kissé megingott.
„Az eredmény logikus. A Facebook az utóbbi hónapokban olyan változtatásokat hozott be, amivel számos alkalmazás- és promóciótípus használatát megtiltotta. Az organikus elérés ma már 6-8 százalék körül mozog, tehát a Facebook-oldal tulajdonosai még saját követői felé is csak úgy tudnak eredményesen kommunikálni, ha minden posztot kiemelnek, hirdetnek. Teljesen érthető, hogy egy alacsony közösségimédia-költségvetéssel induló cég nem fog százezreket abba fektetni, hogy releváns lájkokat gyűjtsön, akiknek majd utána hirdethet. E helyett költségátcsoportosítást hajtottak végre a Facebook-hirdetések javára, hiszen az gyorsabb eredményt hoz. Hosszú távon ez nem jó stratégia, de érthető a hazai kkv-k türelmetlensége” – magyarázza a kutatást készítő kkv-marketingstratéga, Miklovicz Norbert.
Nagyot fejlődött még a kuponkedvezmények használata, amelyre magyarázat lehet az offline világ kuponőrülete (ma már minden nagyobb offline sajtó és bevásárlóközpont) kuponkedvezményt is indít, nem beszélve az online marketingeszközök (például weboldal elhagyásakor felugró ablakok) térhódításáról, amelyek a kuponkedvezményekkel párosítva bizonyulnak hasznosnak.
A TOP-10 marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében
- Weboldal
- Facebook-hirdetés
- Kuponkedvezmény
- eDM / hírlevél
- Facebook céges oldal
- SEO (keresőoptimalizálás)
- Google Adwords
- Upsell, termékkapcsolás
- Céges blog
- PR-cikk
- Prospektus, katalógus
- Szórólap (kampányhoz kapcsolódó)
- Reklámújságbeli sajtóhirdetés
- Kuponkedvezmény (nyomtatott)
- Rendezvényen való kiállítás
- Hűségprogram, törzsvásárlói program
- Networking
- Telemarketing, hideghívás
- Kültéri plakát, reklámtábla
- PR-cikk