Jobb helyzetben vannak a németek, mint amire számítottak

Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe a háztartásoknak a gazdasággal és jövedelmi kilátásaikkal kapcsolatban javuló várakozása nyomán.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kedden ismertetett adatok szerint a májusi mutató mínusz 20,6 pontra javult az áprilisi mínusz 24,3 pontról. Elemzők azzal számoltak, hogy a mutató még mélyebbre, mínusz 25,6 pontra süllyed. Egy éve ilyenkor a mutató mínusz 24 ponton állt.

A jövedelmi várakozás hathónapos csúcsra, 4,3 pontra emelkedett az április mínusz 3,1 pontról. A vásárlási hajlandóság második hónapja javult, mínusz 8,2 pontról mínusz 4,9 pontra erősödött, a nulla feletti mutató a lakossági fogyasztás éves növekedését, nulla alatti értéke pedig csökkenését jelzi.

A gazdasági várakozások a harmadik egymást követő hónapban javultak, az ezt követő mutató 6,9 pontról 7,2 pontra emelkedett. A megtakarítási hajlandóság eközben meredeken csökkent, 13,8 pontról 8,4 pontra, ami a fogyasztói bizalom növekedését jelzi.

(MTI) 

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo