A Facebook tényleg megkerülhetetlen

Kétmilliárdot közelíti a felhasználók száma, 65 millió vállalat van jelen, közülük négymillióan hirdetnek is, így több mint 8 milliárd dollárt költöttek csak hirdetésekre. A legnagyobb közösségi oldal valóban megkerülhetetlen a magyar cégek számára is.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

"Megállíthatatlanul menetel a Facebook” – vélekedett Lévai Richárd közösségi marketing szakértő a közösségi oldal  legfrissebb eredméníeit kommentálva. A cég 2016-os negyedik negyedéves adatai szerint 16 százalékkal növelte felhasználói számát az egy évvel korábbi adatokhoz képest: immár 1,86 milliárd ember van jelen a legnagyobb közösségi oldalon. Közülük 1,146 milliárd ember minden áldott nap a mobiljáról érkezik az oldalra.

A cégek tekintetében is óriási a felhozatal: világszerte 65 millió vállalat rendelkezik céges profillal, közülük több mint négymillióan hirdetnek is. A cég más oldalainak számai is meggyőzőek: az Instagram 600 millió felhasználóval rendelkezik, közülük 400 millió napi szinten aktív. 400 millió ember használja napi szinten a hang és videó alapú chat-et a Messengerben, Messengeren, ahol 1 milliárd üzenetváltás történik havonta a cégek és a felhasználók között. 1.2 milliárd ember használja a Whatsappot, akik 50 milliárd üzenetet küldenek egymásnak naponta.

Mobil vagy halál
Világszerte gyorsan nő a mobileszközökön megtekinthető tartalmak iránti igény, így csak azok a médiavállalatok lehetnek sikeresek, amelyek képesek az ezekre optimalizált tartalmakat előállítani, illetve a megcélzott fogyasztókat elérő reklámmegoldásokat kínálni a potenciális hirdetőknek, mutat rá a MAZARS Média Barométer tanulmánya.
Egy felhasználónak 4,73 dollárnyi hirdetést lehetett eladni világszinten, de Észak-Amerikában 19,81 dollár ugyanez a szám, Európában 5,98 dollár. Fontos figyelembe venni, hogy a hirdetési bevételek 84%-a mobilról származik.

Aktívak a magyar felhasználók

A magyarok körében is népszerű a közösségi odlal: naponta átlagosan 86 percet Facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra – derült ki a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) és az NRC korábbi kutatásából.

Az aktív felhasználók négyötöde egy napot sem hagy ki az oldal nézegetése nélkül, további 8% maximum heti 1 napot tölt el a közösségi oldal használata nélkül. A szokásokat, a felhasználói intenzitást, a funkciók kihasználásának volumenét és a fogyasztott tartalmak típus- és témakörbeli széleskörűségét jól meghatározza az oldalon eltöltött idő alapján való heavy, medium és light felhasználói besorolás. A heavy, tehát intenzív felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, míg a light, tehát kevésbé intenzív felhasználóknál a férfiak, a felsőfokú végzettségűek, illetve a harmincasok felé billen a mérleg nyelve.

A Facebook megeszi az internetet és az appokat
A közösségi média és az üzenetküldő platformok, az okostelefonoknak hála, egyre nehezebb helyzetbe hozzák a hagyományos webet és a mobil alkalmazásokat is. Hamarosan az a veszély fenyegeti a cégeket, hogy a Facebook (pontosabban a Facebook család) lesz az új internet. Na de mit tegyenek a cégek? Szakértőnk, Lévai Richárd közösségi média specialista segít!
A cégek legfontosabb marketingeszköze

Nem véletlen, hogy a magyar vállalkozások is megkerülhetetlennek tartják a közösségi oldalon folytatott kommunikációt: Marketing112 kutatási eredményei szerint minden második az online térben jelen lévő magyar cég használ Facebook hirdetéseket, amivel párhuzamosan az tapasztalható, hogy a Facebook céges oldalakba vetett bizalom kissé megingott. Ez annak köszönhető, hogy a Facebook csökkentette a céges oldalak organikus eléréseit, ugyanis olyan változtatásokat hozott be, amivel számos alkalmazás- és promóciótípus használatát megtiltotta. Az organikus elérés ma már 6-8 százalék körül mozog, tehát a Facebook-oldal tulajdonosai még saját követői felé is csak úgy tudnak eredményesen kommunikálni, ha minden posztot kiemelnek, hirdetnek. "Teljesen érthető, hogy egy alacsony közösségimédia-költségvetéssel induló cég nem fog százezreket abba fektetni, hogy releváns lájkokat gyűjtsön, akiknek majd utána hirdethet. E helyett költségátcsoportosítást hajtottak végre a Facebook-hirdetések javára, hiszen az gyorsabb eredményt hoz. Hosszú távon ez nem jó stratégia, de érthető a hazai kkv-k türelmetlensége” – magyarázta Miklovicz Norbert marketingstratéga a kutatási eredményeket.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo