Régóta szó van róla, hogy a Facebook hamarosan az üzenetküldő alkalmazását, a Messengert is elkezdené reklámfelületként használni. Szakértőnk már tavaly nyáron beszélt róla, hogy ez lehet a legnagyobb közösségi oldal következő nagy fejlesztése. Mostanra történt meg az ezzel kapcsolatos hivatalos bejelentés is. A döntés nem meglepő azért sem, mert a Facebooknak már a külön üzenetküldő alkalmazását is egymilliárd ember használja - igaz, ehhez hozzájárult, hogy a cég erős nyomást gyakorolt a felhasználókra: az üzeneteket már nem lehet máshogy megnézni.
A bejelentés szerint elindult a tesztelési fázis, vagyis a felhasználók egy szűkebb köre már láthatja, hogy jelennek majd meg a hirdetések az applikáció használatakor. A jó felhasználói élmény megtartása érdekében a reklámok nem a beszélgetések közben jelennek majd meg, viszont rögtön az alkalmazás megnyitásakor láthatóak lesznek. A Messenger nyitó lapján, a Kedvencek és a További beszélgetések közötti részen lesznek hirdetési felületek, ahol elég nagy méretű reklámok jelennek majd meg képpel, szöveggel és kattintható linkkel.
A cégeknek már most is van lehetősége hirdetésre használni a Messenger felületét, speciális hírfolyamokkal és szponzorált üzenetekkel.