Bizalmatlanok és félnek a felhőktől a kkv-k

Hazánkban a kis- és középvállalatoknak még alig 3 százaléka használ valamilyen felhő-alapú szolgáltatást. Ezt a szakértők az óvatosság mellett a hiányos informatikai ismeretekkel magyarázzák.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Tévhit, hogy felhőbe költözni csak nagyon komoly saját IT-tudással lehet. A "költöztetők", vagyis a szolgáltatók segítenek ebben. Szolgáltatóban már nincs hiány. A kimondottan erre a célra alakult magánvállalkozások mellett beszálltak az üzletbe a technológia szállítók. Az igénybe vett szolgáltatások kétharmada inkább alkalmazás típusú (SaaS – Software as a Service). Ezt követi az infrastruktúra mint szolgáltatás (IaaS –  Infrastructure as a Service) közel egyharmad arányban, és csak nagyon kis százalékban veszik igénybe a hazai kkv-k a platform jellegű szolgáltatásokat (PaaS – Platform as a Service).

Hiányosak a kkv-k IT-ismeretei

Ennek oka egyértelműen a kkv-k nem kielégítő IT ismereteiben keresendő – mondta a Bitportnak Béres András, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) Adatközpont és Felhő Munkacsoportjának a vezetője. "Az alkalmazások a legfelsőbb szintjét jelentik a felhő-alapú szolgáltatásoknak, így ezek igénybevétele követeli meg a legkevesebb IT jellegű szaktudást. A másik két csoportba tartozó szolgáltatások esetén szükség van további informatikai feladatok elvégzésére ahhoz, hogy a végfelhasználók elérjék az általuk használt programokat" – mondta Béres.

Fényes a felhős jövő
Aki kimarad, az lemarad! Az informatikai fejlesztések területén végképp. Ez az átok régóta sújtja a kisvállalkozásokat, de a virtualizáció megszünteti a hátrányt. Így a céges informatika lépést tarthat az átalakuló igényekkel és innovatív eszközökkel anélkül, hogy egy kkv komoly likviditási problémákat venne a nyakába.
A fejlődés ütemében ma még jó adag kincstári optimizmus rejlik

Ami a piac fejlődését illeti , az IVSZ szerint éves szinten már mintegy 40 százalékos a bővülés – igaz, a növekedés nagyon alacsony bázisról indult. Ez a növekedési ütem várhatóan a következő 3-4 évben is folytatódik. Kevésbé osztja ezt a derűlátó nézetet a Magyar Telekom. Szakértői szerint a helyzet ugyan folyamatosan javul, de nem túl gyorsan. Úgy látják, a 10-50 főt foglalkoztató magyar cégek egyelőre alapvetően bizalmatlanok a felhőalapú virtuális irodai környezettel és a korszerűbb informatikai megoldásokkal szemben. A szkeptikus kkv-vezetők úgy gondolják, a felhőalapú szolgáltatásokra épülő irodára ma még nem érett a cégük.

Fő (kihívás) a bizalom

A bizalom megszerzését és az ismerethiány feloldását tartja a legnagyobb kihívásnak Béres András. "A helyzet ma már nem olyan nehéz, hiszen szinte mindenki használ valamilyen felhőalapú szolgáltatást a mindennapokban, gondoljunk csak a közösségi oldalakra, az ismert levelező szolgáltatásokra vagy fájlmegosztó rendszerekre. Ezért a döntéshozók is egyre könnyebb elfogadják a felhőt mint a helyben kialakított IT környezet valós alternatíváját" – mondta a szakember.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Virtualizáció: apró lépésekben váltanak a cégek
Nem robbanásszerűen, hanem apró lépésekben érkezik a világszerte tapasztalható virtualizációs trend Magyarországra. A vállalatok ugyanis úgy látják, hogy nincs egy lépésben, azonnal szükségük a teljes IT-infrastruktúrájuk átállítására.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo