Stíluslopás és marketing az Airbnb-n

2017. február 11. szombat - 18:01 / piacesprofit.hu
  •    

Nem csak a turisták használják az Airbnb-t. A lakberendezők, a bútorkészítők és a kertészek, a szépérzékkel, kreativitással megáldott otthonteremtők és az építészek is, akiknek jól jön, ha valakinek megtetszik az általuk tervezett otthon.

Az interneten ma már szinte minden ajtó nyitva, olykor a szó szoros értelmében is. Benézhetünk mások felújított lakásaiba, megismerhetjük stílusukat, elleshetünk egyedi megoldásokat. Egy-egy jópofa fali díszítés itt, egy érdekes kerámia ott, egy egyedien csempézett fürdőszoba amott, egy titkos kert kis szökőkúttal emitt. Eddig az ingatlanoldalakon szerezhettünk a hirdetésekből  lakberendezési, kertépítési ötleteket. Ezentúl már a megosztás gazdaságának éllovasának számító lakáskiadási oldalon is.

Ahogy egyre bővült az elmúlt években az Airbnb-n meghirdetett szállások típusa és jellege – már lehet lakható vízimalmot, gomba alakú faházat, rusztikus parasztházat, kis, toronyszerű épületet, villákat, kutya alakú házat és minikastélyt bérelni, sőt Van Gogh festményét idéző szobát is –, úgy bővültek az ezeket turistaként igénybe vevők szándékai is. Korántsem csak luxusingatlanok elérhetők az oldalon. A bérelhető fadoboz vagy hátsó udvari fészer bizonyítja, a legfurább ötlet is bejöhet.

Vannak, akik azért mennek el egy-egy különleges épületbe, hogy saját lakásuk felújításához, átalakításához szerezzenek ötleteket. Mások afféle zarándoklatként. Egy chicagói házaspár például a 20. századi építészet és dizájn megszállottja. Amikor megtudták, hogy a híres építész, Frank Lloyd Wright egyik épülete is a kibérelhető helyek között van, rögtön lekötötték egy hétvégére. (Egy estére 425 dollár a bérleti díj, vagyis 122 700 forint, mondjuk sokan elférnek benne.)

A Frank Lloyd Wright tervezte épület. (fotó: theschwartzhouse.com)

A Frank Lloyd Wright tervezte épület.
Fotó: theschwartzhouse.com

Főleg építészek, professzorok és Frank Lloyd Wright rajongói bérlik ki a ház, melynek tulajdonosa egy testvérpár. Évi 100 ezer dollár forgalmat generálnak az épület kiadásából. Az 1939-ben épült, négy hálószobás Bernard Schwartz House a wisconsini Two Rivers-ben egyedülálló élményt nyújtott nekik. Mintha múzeumban lettek volna, csak éppen a sajátjuknak tekinthették néhány napig.

fotó: theschwartzhouse.com

Fotó: theschwartzhouse.com

Hiába tiltotta be több város vezetése is az Airbnb-t, egyeseknek remek marketingplatformként szolgál. Ilyen Linda Taalman Los Angeles-i építész. IT House nevű kreációja, egy javarészt üvegfalú, földszintes lakóépület, amiről építészeti szaklapok is cikkeztek. A ház előre gyártott elemekből rakható össze.

Linda Taalman IT-háza (fotó: TaalmanKoch/tkithouse.com)

Linda Taalman IT-háza
Fotó: TaalmanKoch/tkithouse.com

A kaliforniai sivatagban, a Joshua Tree National Parkban található egy belőle. Tíz éve építette a férjével, s az épületet afféle kísérletnek, nyaralónak szánta. Linda Taalman időközben elvált, a ház egyedüli tulajdonosa, és potom 380 dollárért kiadja az épületet az Airbnb-s vendégeknek.

Mivel a vendégek nagyon jól érezték magukat, dicshimnuszokat írnak az építész honlapjára. (A leleményesebbje egyéb ajándékokat hagy a házban, van, aki pezsgőt, van aki zoknit – na nem a saját koszos zokniját, hanem termékmintát, hiszen az illető egy zoknigyártó cég tulajdonosa.)

Off-grid ház Linda Taalman tervezése. (fotó: tkithouse.com)

Off-grid ház.
Fotó: tkithouse.com

Az IT House nagy előnye, hogy nem kell rákötni a közműhálózatra: tejesen „off grid”, vagyis önellátó. Legalábbis a Joshua Tree Parkban lévő az. Néhányan annyira odáig (meg vissza) voltak az élménytől, hogy saját maguknak is rendeltek egy ilyen házat, vagyis a szobakiadás tényleg bevált marketingeszközként.

Forrás: The New York Times

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek