Köszönjük Black Friday

Elemzők szerint idén is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a novemberi adatokat a mosógépcsere-program és a Fekete Péntek húzta fel.

Kép: SXC

A KSH csütörtökön közzétett első becslése alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2015 novemberében nyers adat szerint 4,8, naptárhatástól megtisztítva 4,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára szerint a vártnál jobban alakult a novemberi kiskereskedelmi forgalom növekedése, azzal számoltak ugyanis, hogy az év vége felé az online pénztárgépek hatása gyengülni fog, és ez érződik majd a kiskereskedelmi forgalom alakulásán is.

A főtitkár szerint a kiskereskedelmi forgalom vártnál nagyobb novemberi növekedése mögött az húzódhat meg, hogy a nagy értékű háztartási eszközök vásárlását felhúzta az október végén indult mosógépcsere program. Az is a forgalom növekedését hozta, hogy novemberben két „black friday” akció is volt, ami elsősorban a webáruházak eladását növelte – értékelt Vámos György, aki szerint az olcsóbb benzin hatására az üzemanyag forgalma is jobban növekedett. Emelte a hónap kiskereskedelmi forgalmát az is, hogy novemberben végén vasárnap már nyitva tartottak az üzletek – tette hozzá.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerint folytatódhat a dinamikus forgalomnövekedés, a kiskereskedelmi forgalom növekedési üteme decemberben is 4,5 százalék körül maradhat, mivel a növekvő reálbérek és foglalkoztatás mellett a devizahitelek tavalyi elszámolása is jelentősen növelte a háztartások elkölthető jövedelmét.

Az újra megugró fogyasztói bizalom szintén dinamikus forgalomnövekedést vetít előre, a hiteltörlesztések kiszámíthatóvá válása egyre kevésbé indokolja a háztartások óvatossági megtakarításait, így az elmúlt években elhalasztott fogyasztás pótlása is hozzájárulhat a fogyasztás dinamikus növekedéséhez – fogalmaz a Takarékbank elemzője, aki arra számít, hogy 2015-ban évi 5,4-5,5 százalékos növekedés lehet.

A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék
Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papír zsebkendők és öblítők forgalma viszont két számjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo