Jön az orosz kóla, brutális lesz

A Pepsi és a Coca-Cola kivonulása után keletkező űrt egy helyi cég próbálja betölteni a 9 milliárd dolláros orosz üdítőital-piacon. A Csernogolovka nevű cég jelentősen növelte kapacitásait idén, és pár éven belül 50 százalékra tornázná fel piaci részesedését - közölte a Reuters a cég ügyvezetőjére hivatkozva.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az orosz fővárostól mintegy 40 kilométerre fekvő Csernogolovka településen 1998 óta gyártanak rágcsálnivalókat, palackozott vizet és gyógynövényes limonádét, de május óta már kólát is.

Brutális piaca lesz az orosz kólának (Fotó: depositphotos)

A portfolió bővítése pár hónappal követte a két nagy globális üdítőital-gyártó multi kivonulását az orosz piacról, válaszul Oroszország Ukrajna elleni agressziójára.

Az orosz érdekeltségű cég tulajdonosa, Natalia Sakhnia a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy két éven belül piaci részesedésüket 30 százalékra, három éven belül 50 százalékra szeretnék feltornászni.

A növekvő keresletre való tekintettel idén bővítették gyártó kapacitásukat a krasznodári és szibériai novoszibirszki bázison. Előbbiben duplájára, utóbbiban 50 százalékkal nőtt a termelés 2021 azonos időszakához képest.

A csernogolovkai gyár területét pedig 40 ezer négyzetméterrel bővítik. A 3 milliárd rubelből, mintegy 20 milliárd forintból, megvalósuló beruházás 2023 márciusában fejeződhet be.

Az orosz alkoholmentes italok piacának felét a szénsavas üdítőitalok adják. A Pepsi és a Coca-Cola márciusban bejelentett távozásával az orosz cégek részesedése alacsony bázisról 5 százalékra ugrott az első fél évben - derül ki a Nielsen piackutató adataiból.

A Csernogolovka áprilisban már a Burger King és a KFC gyorséttermeknek szállított be, valamint a McDonald's helyét átvevő Vkuszno - i tocska (Finom - és pont) éttermeit látta el üdítőitalokkal. (MTI)

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo