Hatalmasat pünkösdöltünk

A pünkösdi hosszú hétvége a húsvét napjainak teljesítményét is felülmúlta, a vendégéjszakák száma 76 százalékkal magasabb volt, mint tavaly ilyenkor. Összesen 240 ezer vendég mintegy 450 ezer vendégéjszakát töltött el a hazai szálláshelyeken. A legtöbben a Balaton, a Mátra-Bükk, Debrecen és térségét keresték fel. Sokan érkeztek külföldről is, leginkább a fővárosba.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján a pünkösdi időszakban a szálláshelyek forgalmának 69 százalékát a belföldiek adták. A teljes vendégforgalom negyede realizálódott Budapesten, ahol a vendégéjszakák 73 százaléka külföldiekhez köthető. A szobafoglaltság mindhárom napon kimagasló értéket ért el, a szállodákban szombaton 70 százalékos volt. A vendégek 48 százaléka szállodákban, 31 százaléka magán- és egyéb szálláshelyeken, 8 százaléka panziókban, 7 százaléka kempingekben, 4 százaléka közösségi szálláshelyeken, míg 2 százaléka üdülőházakban szállt meg.

Nagy roham volt pünkösdkor (Fotó: Pixabay.com)

A turisztikai térségek közül a hosszú hétvégén is a Balaton térsége volt az elsőszámú úti cél, a vidéki forgalom 32 százaléka ide irányult. Ezt követte Mátra‒Bükk, Debrecen és térsége, Budapest környéke, valamint Bük‒Sárvár térsége. A településeket vizsgálva elmondható, hogy Budapest után a legtöbb vendégéjszakát Balatonfüreden, Siófokon, Hajdúszoboszlón, Hévízen, Zalakaroson, Sárváron, Egerben, Szegeden, Gyulán és Keszthelyen töltötték a látogatók.

A nemzetközi érdeklődés a fővárosi és a vidéki Magyarország szálláshelyein is növekvő tendenciát mutat, a küldőpiacok terén ugyanakkor eltérés tapasztalható. Míg Budapestre a legtöbben az Egyesült Királyságból, Németországból, Olaszországból, Franciaországból, Izraelből és Ausztriából érkeztek, addig vidéken a legfőbb küldőországok sorrendben Németország, Ausztria, Csehország, Románia és Szlovákia voltak.

Az ünnepi hétvége forgalma a bevételeken is megmutatkozott. A szálláshelyek összesen 6,7 milliárd forint árbevételt könyvelhettek el, amelynek 42 százaléka az országhatáron túlról érkezőktől származott. A vendéglátóhelyek árbevétele pünkösdkor meghaladta a 14 milliárd forintot, ami tavalyhoz képest 61 százalékos növekedés. Szombaton és vasárnap is napi 5 milliárd forint feletti bevételt értek el a vendéglátó üzletek, ami kiemelkedő teljesítmény.

Az előrejelzések alapján júniusban, júliusban és augusztusban összesen közel 16,5 millió vendégéjszaka várható a hazai szálláshelyeken, ami 10 százalékkal magasabb, mint 1 évvel korábban. Ezzel minden esély megvan arra, hogy a nyárindító pünkösdi hétvégét követően a főszezon kiugró forgalmat eredményezzen.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo