zöldülés

agrárium, amerika, áram, autó, donald trump, éghajlatváltozás, energia, erőmű, fosszilis, karbonsemleges, klímaváltozás, szarvasmarhat, szén, tehén, usa, üvegházgáz, zéró kibocsátás, zöld gazdaság, zöldülés

Nem kell azonnali zöldülés ahhoz, hogy megfékezzük a klímaváltozást?

Kriston László

Az ENSZ Klímaváltozási Kormányközi Testülete szerint 2030-ig át kell átállítani a gazdaság működését környezetbarát üzemmódra, különben elszabadul a globális felmelegedés. Tudósok szerint nem kell azonnal lecserélnünk minden autót és erőművet környezetkímélőre. Elegendő, ha az életciklusuk végén, amikor tönkremennek felváltjuk őket zöldebb alternatívákkal.

Tovább olvasom »
agrárium, állattenyésztés, ellátási lánc, fogyasztói igények, gyorsétterem, intézményes befektető, karbonlábnyom, mcdonalds, mezőgazdaság, ökológiai lábnyom, vízszennyezés, zöldülés

Mikor kapunk klímabarát hamburgert a gyorséttermekben?

Kriston László

A gyorsétterem franchise-ok húsintenzív étrendjükkel nagy motorjai az állattenyésztésnek, ami az egyetlen magas üvegházgáz-kibocsátású szektor a világban, melynek nincs emissziómérséklési terve. Nyolcvan nagy befektetési alap indított nyomásgyakorló kampányt a fast food hat világmárkája ellen: tessék zöldülni!

Tovább olvasom »
adatközpont, áram, áramfogyasztás, energiafaló, facebook, google, internet, közösségi média, megújuló energia, re100, social media, szerverközpont, zöld energia, zöld vállalat, zöldülés

Google vagy Facebook: melyik a zöldebb?

Kriston László

Hét éve példamutató módon elsőként jelentette be a Facebook, hogy energiafaló szerverközpontjait zöld energiával fogja működtetni. Ezt az átállást két éven belül be is fejezi. A Facebook példája nyomán indult el a RE100 kezdeményezés, melyhez világcégek sora csatlakozott hasonló célkitűzéssel. A Google csak 2017-ben szánta el magát hasonló átszervezésre.

Tovább olvasom »
átláthatóság, blockchain, emisszió, kibocsátás, kvótakereskedelem, légszennyezés, megújuló energia, transzparencia, üvegházgáz, zöld vállalat, zöldülés

A blockchain kizöldíti a cégeket

Kriston László

A decentralizált, többszörös verifikálásra, visszaigazolásra alapozó technológia kitárja a vállalatok kapuját: ez történik az ellátási láncunkban, ennyi az üvegházgázemissziónk, ennyi vizet használunk. Transzparencia és hatékonyság jár itt kéz a kézben. A melléktermék pedig a fogyasztói bizalom.

Tovább olvasom »
emissziócsökkentés, karbon, kibocsátás, klímaváltozás, környezeti terhelés, környezetszennyezés, l'oreal, légszennyezés, ökológiai lábnyom, rangsor, renomé, reputáció, szén-dioxid, toplista, unilever, üvegházgáz, víz, vízhasználat, vízlábnyom, zöld vállalat, zöldülés

Ki zöldül a legjobban?

Kriston László

Az élmezőnyben található a Unilever, a L’Oréal, a Danone, a Ford. Légszennyezés, vízhasználat és erdővédelem tekintetében osztályozták a nagyokat. A víz- és energiatakarékosság költségcsökkentő, a zöldülés pedig renomé-erősítő eszköz. Aki nem zöldül, az lemarad és a lúzerek közé kerül, vélik elemzők.

Tovább olvasom »
carbon disclosure project, dekarbonizáció, emissziócsökkentés, ensz, globális felmelegedés, kibocsátás, klímaváltozás, márka, multi, szén-dioxid, tudomány, üvegházgáz, zöld vállalat, zöldülés

A multikkal nagyot fordult a világ tíz év alatt

Kriston László

A párizsi klímaegyezmény 2 Celsius foknál alacsonyabb globális felmelegedést irányoz elő. Egyre több vállalat számolja ki, hogy légszennezéséhez arányosan mekkora részt vállaljon az emissziócsökkentésben. A cégek önkéntes kibocsátáscsökkentési vállalásaikból eddig 31 százalékot valósítottak meg.

Tovább olvasom »