szokás

ajándékozás, meglepetés, ötlet, szokás, ünnep

A szülinap mindent visz, más ajándéknál sok a sablon

piacesprofit.hu

Születésnap, karácsony – ilyenkor mindenki ad ajándékot, na de mi a helyzet a diplomaosztóval, a nőnappal, a babaváró bulival és az apák napjával, na meg a rengeteg egyéb alkalommal, amikor meg lehet egymást ajándékozni? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában annak járt utána, hogy milyen alkalmakra és miket szoktunk ajándékozni.

Tovább olvasom »
élelmiszer, halfogyasztás, import, növekedés, szokás

Kezdjük megszeretni a halat

piacesprofit.hu

Az étkezési haltermelésünk 2017-ben 24 ezer tonna volt, az elmúlt tíz évet vizsgálva az egy főre jutó halfogyasztás egyenletesen emelkedő tendenciát mutat. 2007-hez képest 18 százalékos, az elmúlt öt évet nézve pedig 29 százalékos növekedés mutatható ki. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) által végzett számítások szerint az egy főre jutó hazai halfogyasztás 2017-ben 6,4 kg volt.

Tovább olvasom »
atm, bankkártya, elektronikus fizetés, férfiak, nők, szokás

Több a kártyafüggő nő, aki nem szórja a készpénzt

piacesprofit.hu

A nők havonta átlagosan 10 alkalommal, összesen közel 67 ezer forintért vásároltak bankkártyával tavaly, ami több mint 23 százalékos emelkedést jelent éves szinten – derült ki a K&H nemzetközi nőnapra készített összeállításából. Az elektronikus fizetések térnyerését jelzi, hogy mind a nőknél, mind a férfiaknál a bankkártyás fizetéseknél jóval nagyobb volt az éves növekedés, mint az ATM-es készpénzfelvételek esetében.

Tovább olvasom »
költekezés, közösségi média, nyomás, szokás, vásárlás

Ész nélkül megvesszük, amit a neten látunk

piacesprofit.hu

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat – derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.

Tovább olvasom »
függőség, használat, kötöttség, okostelefon, szabadság, szokás

A telefonunkkal kelünk és fekszünk

piacesprofit.hu

A telefonunkkal a kezünkben kezdődik és ér véget minden hétköznapunk, mégis mindössze a magyarok 29 százaléka tartja magát telefonfüggőnek – derül ki a Huawei megbízásából 12 európai országban, köztük Magyarországon készített kutatásból. Az Ipsos által végzett felmérés szerint a magyarok több mint fele a vécére is gyakran az okoskütyüjével megy.

Tovább olvasom »