Családi vállalkozás cikkek
Nők a ringben
Nőnek és férfinak nem kell egyformának lennie ahhoz, hogy egyenlően elismert és sikeres legyen. A munkaerőpiacon azonban ez az egyenlőség még korántsem teljes. A nőkkel szembeni társadalmi elvárások teljesítéséhez, a nagyobb sikerhez, a munka és a magánélet összeegyeztetéséhez sokszor a vállalkozóvá válás a megfelelő út.
Zwack: egy családi vállalkozás kihívásai
Nem az Unicum, hanem a családi vállalkozás sikerének titkát tudhattuk meg Zwack Izabellától a Personal Hungary szakkiállításon. Izabella a hatodik generációt képviseli, testvérével 2008 óta a vállalat igazgatóságának tagja, ekkor vették át a stafétabotot édesapjuktól. A sokoldalú üzletasszony előadásában őszintén beszélt arról a HR Portalnak, mit jelent számára a családi vállalkozói lét, mire kötelez a múlt, és milyen kihívásokat tartogat a jövő.
Eltűnhet a magyar vállalkozói réteg?
A gazdasági utánpótlás sürgető kérdéseire hívja fel a figyelmet a Fiatal Vállalkozók Hete. A magyar kkv szektor egyharmada 5-8 éven belül generációváltás elé néz, ám a hazai fiatalok vállalkozói hajlandósága európai viszonylatban is nagyon alacsony. Pedig az ÚSZT az induló cégek számára is kínál forrást.
Biztos munkahely az egész családnak
Míg a magyar családi vállalatok és vállalkozások súlya a hazai össztermék 40-60 százaléka, fejlettségük, növekedési lehetőségeik messze elmaradnak az EU-átlagtól, annak ellenére, hogy tőkeerejükhöz mért jószolgálati tevékenységük és munkaerő-megtartó képességük még válság idején is sokkal erősebb, mint a multinacionális nagyvállalatoknak. A hazai családi vállalkozások versenyképességének további támogatása elengedhetetlen a gazdasági növekedéshez; befektetésbarát környezet viszont akkor alakulhat ki, ha minél többen, minél jobban megismerik e vállalkozások típusait, helyzetét és működését.
Mitől olyan boldogok a családi vállalkozások?
A sikeres családi vállalkozások vezetői elsősorban nem a bevételek miatt tartanak ki saját cégük mellett akár egy életen át, hanem mert motiválja őket a vállalkozói lét, azaz a saját maguk által meghatározott célok elérésébe fektetett kemény munka, az aktív részvétel minden, a vállalkozással kapcsolatos ügyben, röviden, a V-faktor - derül ki a Family Business Network (FBN) nemzetközi szervezetének felméréséből. Szintén előkelő helyen szerepel a szívvel-lélekkel végzett társadalmi felelősségvállalás, valamint az, hogy magán- és üzleti életük ugyanazokon a családi értékeken nyugszik.