A jelenlegi gazdasági helyzet nehézségei és a fent említett helyzet megváltoztatásának érdekében az idei Fiatal Vállalkozók Hete, mint a gazdasági utánpótlás nevelés kulcseseménye, minden eddiginél nagyobb összefogással valósul meg. A rendezvények előadói és partnerei a magyar GDP 6,5 százalékát képviselik. A nagyvállalatok vezetői és a sikeres vállalkozók célja, hogy a fiatalokban is felébresszék a vállalkozói kedvet.
A rendezvény főszervezője a maga is a saját vállalkozását működtető Takács Krisztián, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) uniós nagykövete. A tőzsdére készülő sikeres alternatív távközlési cég tulajdonosának célja, hogy a fiatalok higgyék és érezzék: Magyarországon igenis lehet sikeres, növekvő, átláthatóan és felelősséggel irányított vállalkozást építeni.
Ha a munkatapasztalattal nem bíró, főiskolát vagy egyetemet végzett elméleti szakemberek, vagy a középiskola után munkalehetőség után kutató fiatalok úgy érzik, vállalkozóként minden energiájukat adminisztratív, adó- és munkajogi, szabályozási, munkaerőpiaci és egyéb, nem szakmai ügyek fogják lekötni, nem meglepő, hogy igyekeznek majd elkerülni a vállalkozás intézményét. A szövetség által készített felmérésben megkérdezettek a tőkehiányt is sokszor említették, mint az önállóságot gátoló egyik legfontosabb tényezőt. Az Új Széchenyi Terv pályázati rendszerének újdonsága gyógyírt hozhat erre a problémára.
Sikeres szemléletmód
A gazdasági kényszerből születő egyedi, innovatív megoldások nem ritkán versenyelőnybe hozzák a kis hazai cégeket a tőkeerős multinacionális vállalatokkal szemben is; ez különösen igaz a telekommunikációs és informatikai megoldások piacára. Azonban bármely szektorról is legyen szó, megalapozottnak látszik az a gondolat, hogy a különböző adottságaikból és egyedi megoldásaikból eredő piacképességükre alapozó cégek lehetnek egymás legjobb ügyfelei, partnerei.
Az így megnövekedő költséghatékonyság révén nemcsak egy sor ígéretes vállalkozás, kis- és középvállalat találhatja meg a saját kitörési pontját, hanem akár minden egyes iparág „kitermelheti" a hazai cégek gyarapodó, egymás sikerére is építő új generációját.
- Nemcsak túlélni lehet így a válságot, de minden cég rátalálhat saját üzleti modelljére és dinamikus növekedési pályára állhat kihasználva az iparág újabb jelentős felfutását és az egyes piaci szegmensek egyedi igényeit - mutat rá Takács Krisztián.
Ahol informálódni lehet
Az egész világon november 14-én veszik kezdetét a Fiatal Vállalkozók Hete. 120 országban, köztük hazánkban is, ezen a héten mutatják be a fiataloknak, hogyan valósíthatják meg ötleteiket vállalkozások keretein belül és azt, hogy mi is a siker titka.
Budapesten és vidéken közel 40 ingyenes programmal várják az érdeklődőket, amelyek során sikeres hazai és külföldi nagyvállalatok vezetői, illetve vállalkozók számolnak be az üzleti élet kihívásairól és lehetőségeiről, valamint próbálnak iránymutatást adni a következő generációnak. A budapesti rendezvényeket a Károlyi-Csekonics Palotában tartják, továbbá 10 vidéki városban /Debrecen, Gyöngyös, Győr, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár, Szolnok, Veszprém, Zalaegerszeg/.
A hagyományokhoz híven ebben az évben is átadják az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat, újdonság, hogy a női vállalkozókat külön díjjal is elismerik.
A szervezett programokról részletes információ a www.fiatalvallalkozokhete.hu oldalon található.