A VDSZSZ sztrájkbizottsága délután ülésezik, értékeli a helyzetet, és azt követően dönt a további lépésről. A VDSZSZ a MÁV-START-nál a megajánlott 6,9 százalék béremelés mellé 10 százalék bérfejlesztést kér 2007. július 1-jéig visszamenőleg a kiszervezés miatt, továbbá 250 ezer forint egyszeri kifizetést követel a MÁV Cargo privatizációs bevételből.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta, hogy a MÁV-START is azt az álláspontot képviseli, hogy nincs alku. Megismételte korábbi kijelentését, hogy MÁV-szinten 12 milliárd forintból ki lehetne elégíteni a VDSZSZ követelését, a MÁV-START-nál pedig 1,1 milliárd forintot jelente a 10 százalék többlet bérfejlesztés.
Kérdésre válaszolva Bárány Balázs elmondta: a munkába állóknak felajánlott 5 ezer forint jutalom szolgálatonként "júdáspénz", és ezzel a próbálkozással a MÁV nem gyengítette a sztrájk támogatottságát, inkább növelte az elszántságot a sztrájkolókban.
Nincs fedezet a tíz százalékra
Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-START szóvivője az egyeztetést követően a helyszínen újságíróknak elmondta: nem közeledtek az álláspontok a tárgyaláson. A MÁV Cargo privatizációjában a 2,5 havi bérre vonatkozó követelést nem tudják teljesíteni, mert nincs rá hatáskörük, a 10 százalékos többlet béremelésre pedig nincs pénzügyi fedezete a cégnek - közölte Sághy Zoltán, a MÁV-START kommunikációs igazgatója. Szerinte a MÁV-START esetében azért sem jogos a szakszervezet 10 százalékos többletbér-követelése, mert a vállalatnál foglalkoztatási megállapodás van, amelyben garancia szerepel a foglalkoztatásra. (A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége szerint a jelenlegi vasutassztrájk nem fér össze a hazai jogszabályok szellemével, így jogalapja sincs.)
A MÁV-START és a VDSZSZ között az egyeztetés pénteken 12 órakor folytatódik.
Balogh-Fazekas Anita bejelentette, hogy megerősítik a pályaudvarokon az utastájékoztatást, a peronokon mintegy száz munkatársuk dolgozik majd, és ad információt az érdeklődőknek.