Az evésen is hamarabb takarékoskodunk, mint az interneten és a TV előfizetésen

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a gyenge térerő és az instabil hálózati kapcsolat készteti az előfizetőket.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emberek csupán töredéke (16 százalék) sokalja az otthoni széles sávú internetre, TV előfizetésre, streamingre vagy mobilnetre szánt kiadásait az EY kutatása szerint. Az emelkedő díjak ellenére nem csökkent ezeknek a szolgáltatásoknak a népszerűsége tavalyhoz képest, a válaszadók többsége továbbra kifejezetten úgy gondolja, hogy jó értéket kap a pénzéért.

A szabadidő eltöltése lett a prioritás (Fotó: Pixabay)
A szabadidő eltöltése lett a prioritás (Fotó: Pixabay)

Az internetes hálózatok megbízhatósága ugyanakkor kritikusan fontos a megkérdezetteknek. A fogyasztók több mint negyede (26 százalék) tapasztalt már fennakadást az otthoni vezetékes kapcsolatban. Az egyre szélesebb 4G és 5G lefedettség ellenére tízből három (29 százalék) válaszadó a mobilinternet működésében is gyakran érzékel kimaradást.

„A digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak" – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere.  „A telekommunikációs vállalatoknak mindent meg kell tenniük, hogy megbízható, hibátlanul működő hálózatot üzemeltessenek. Ahol akadozások és leállások fordulnak elő az internet kapcsolatban, onnan könnyen pártolnak el a vevők. A kulcs, hogy ezen a területen az infláció ellenére sem ár, sokkal inkább ár-érték verseny zajlik a fogyasztókért" – tette hozzá a szakértő.

A háztartások harmada véli úgy, hogy szolgáltatójának leginkább a hálózati kapcsolat megbízhatóságán kellene fejlesztenie; a színvonal javulásáért a válaszadók 36 százaléka magasabb árat is fizetne.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo