A BKV-sok is sztrájkra készülnek?

Tárgyalásokat szorgalmaz a BKV legnagyobb szakszervezeti szövetsége a tulajdonos fővárosi önkormányzattal a négy éve veszteséges cég teljesítményelvű finanszírozásáról, valamint a szerintük elfogadhatatlan 20 százalékos járatritkításos paraméterkönyv-tervezetről, hogy elkerüljék ezzel "minden idők legnagyobb", a fővárost vagy akár az egész országot megbénító sztrájkot.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A Városi Tömegközlekedési Szakszervezetek Szövetsége az MTI-hez hétfőn eljutatott nyilatkozatában megállapítja, hogy nálunk is indokolt lenne az EU-ban bevált módszerre, a városi tömegközlekedési szolgáltatást nyújtók veszteségfinanszírozására. Emlékeztetnek rá, hogy a BKV-nak annak tulajdonosa, a fővárosi önkormányzat, évek óta a szükségesnél jóval kisebb támogatást ad. Ezt az Állami Számvevőszék is megállapította - teszik hozzá.

Hitelkényszer

A szakszervezet szerint azzal, hogy a tulajdonos alulfinanszírozza a BKV-t, arra kényszeríti a céget, hogy hitelekkel biztosítsák a működés feltételeit. Emiatt a cég adósságállománya már az éves költségvetésük sarokszámához közelít, ami "a csődhelyzet előszobája". A BKV költségvetése egyébként valamivel több mint 100 milliárd forint volt tavaly. Az érdekképviselet úgy véli, a cég tulajdonosa jelenleg arra készül, hogy forráshiányát a budapestiekkel fizettesse meg, úgy, hogy a járatokat 20 százalékkal csökkenti. Ezzel a jelenlegi négy buszgarázsból egy feleslegessé válna. (A buszvezetők már korábban közölték, hogy nekik A buszvezetők már korábban közölték, hogy elegük van Demszkyből...)

A szakszervezet nyilatkozata leszögezi, hogy "a főváros hazudik", amikor 6-8 százalékos járatritkításról beszél. Ha ugyanis az eddigi napi 1.280 helyett 220-250-nel kevesebb busz járna Budapesten, az mintegy 20 százalékos járatritkítást jelentene. Rámutatnak arra is, hogy ha ezt a tervezetet elfogadnák, növekedne az egyéni közlekedést választók száma, állandósulnának a közlekedési dugók, folyamatossá válna a szmogveszély és drasztikusan megemelkednének a várakozási idők. A BKV Zrt. felügyelőbizottságába delegált három munkavállaló még a múlt héten csütörtökön nyilatkozatban utasította el a járatritkításos paraméterkönyv-tervezetet és szorgalmazták a cég alulfinanszírozottságának megszüntetését.

MÁV vs. szakszervezet: Nncs megállás
Nem jutott előbbre a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a sztrájkkövetelések ügyében folytatott hétfői tárgyalásán, a következő egyeztetésre szerdán 11 órakor kerül sor. A hétfői sztrájk 9:00-ig tartott.

A tárgyaláson a VDSZSZ fenntartotta követelését, hogy vasutasok részesedjenek a MÁV Cargo privatizációs bevételéből személyenként a 250 ezer forint erejéig, és nem engedtek a 6,9 százalék feletti, 10 százalékos többlet bérfejlesztésre vonatkozó igényből sem. A MÁV szintén nem tett kompromisszumos javaslatot.

A tárgyaláson foglalkoztak a sztrájk alatt még elégséges szolgáltatás ügyével is, ennek során a VDSZSZ vállalta volna, hogy a sztrájk ideje alatt a teljes teherforgalom közlekedhessen, de ez az ajánlat nem volt elegendő a megegyezéshez. A VDSZSZ ezen kívül azt is javasolta, hogy a sztrájk ideje alatt vonalanként két pár vonat közlekedjen, illetve Budapest elővárosában plusz 40 vonat.

A tárgyaláson a MÁV delegációja szünetet kért az ajánlat megfontolására, a szünetet követően azonban nem tartotta elfogadhatónak ezt a javaslatot. Álláspontja szerint csak olyan megoldás fogadható el, amellyel a munkába és iskolába járás minimális feltételei biztosíthatóak.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo