A BKV-sok is sztrájkra készülnek?

Tárgyalásokat szorgalmaz a BKV legnagyobb szakszervezeti szövetsége a tulajdonos fővárosi önkormányzattal a négy éve veszteséges cég teljesítményelvű finanszírozásáról, valamint a szerintük elfogadhatatlan 20 százalékos járatritkításos paraméterkönyv-tervezetről, hogy elkerüljék ezzel "minden idők legnagyobb", a fővárost vagy akár az egész országot megbénító sztrájkot.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A Városi Tömegközlekedési Szakszervezetek Szövetsége az MTI-hez hétfőn eljutatott nyilatkozatában megállapítja, hogy nálunk is indokolt lenne az EU-ban bevált módszerre, a városi tömegközlekedési szolgáltatást nyújtók veszteségfinanszírozására. Emlékeztetnek rá, hogy a BKV-nak annak tulajdonosa, a fővárosi önkormányzat, évek óta a szükségesnél jóval kisebb támogatást ad. Ezt az Állami Számvevőszék is megállapította - teszik hozzá.

Hitelkényszer

A szakszervezet szerint azzal, hogy a tulajdonos alulfinanszírozza a BKV-t, arra kényszeríti a céget, hogy hitelekkel biztosítsák a működés feltételeit. Emiatt a cég adósságállománya már az éves költségvetésük sarokszámához közelít, ami "a csődhelyzet előszobája". A BKV költségvetése egyébként valamivel több mint 100 milliárd forint volt tavaly. Az érdekképviselet úgy véli, a cég tulajdonosa jelenleg arra készül, hogy forráshiányát a budapestiekkel fizettesse meg, úgy, hogy a járatokat 20 százalékkal csökkenti. Ezzel a jelenlegi négy buszgarázsból egy feleslegessé válna. (A buszvezetők már korábban közölték, hogy nekik A buszvezetők már korábban közölték, hogy elegük van Demszkyből...)

A szakszervezet nyilatkozata leszögezi, hogy "a főváros hazudik", amikor 6-8 százalékos járatritkításról beszél. Ha ugyanis az eddigi napi 1.280 helyett 220-250-nel kevesebb busz járna Budapesten, az mintegy 20 százalékos járatritkítást jelentene. Rámutatnak arra is, hogy ha ezt a tervezetet elfogadnák, növekedne az egyéni közlekedést választók száma, állandósulnának a közlekedési dugók, folyamatossá válna a szmogveszély és drasztikusan megemelkednének a várakozási idők. A BKV Zrt. felügyelőbizottságába delegált három munkavállaló még a múlt héten csütörtökön nyilatkozatban utasította el a járatritkításos paraméterkönyv-tervezetet és szorgalmazták a cég alulfinanszírozottságának megszüntetését.

MÁV vs. szakszervezet: Nncs megállás
Nem jutott előbbre a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a sztrájkkövetelések ügyében folytatott hétfői tárgyalásán, a következő egyeztetésre szerdán 11 órakor kerül sor. A hétfői sztrájk 9:00-ig tartott.

A tárgyaláson a VDSZSZ fenntartotta követelését, hogy vasutasok részesedjenek a MÁV Cargo privatizációs bevételéből személyenként a 250 ezer forint erejéig, és nem engedtek a 6,9 százalék feletti, 10 százalékos többlet bérfejlesztésre vonatkozó igényből sem. A MÁV szintén nem tett kompromisszumos javaslatot.

A tárgyaláson foglalkoztak a sztrájk alatt még elégséges szolgáltatás ügyével is, ennek során a VDSZSZ vállalta volna, hogy a sztrájk ideje alatt a teljes teherforgalom közlekedhessen, de ez az ajánlat nem volt elegendő a megegyezéshez. A VDSZSZ ezen kívül azt is javasolta, hogy a sztrájk ideje alatt vonalanként két pár vonat közlekedjen, illetve Budapest elővárosában plusz 40 vonat.

A tárgyaláson a MÁV delegációja szünetet kért az ajánlat megfontolására, a szünetet követően azonban nem tartotta elfogadhatónak ezt a javaslatot. Álláspontja szerint csak olyan megoldás fogadható el, amellyel a munkába és iskolába járás minimális feltételei biztosíthatóak.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo