Rányomult a Tescora a két nagy német

A Tesco hazájában nyomul a német Aldi és a Lidl – most utánozza őket és elcsábítja boltvezetőiket a brit hipermarketlánc. A németek marketingje igen ügyes, áraikkal pedig nehéz versenyezni.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az angliai piacot a 90-es évek elejéig a Tesco és három másik nagy kiskereskedelmi szupermarketlánc uralta, mellettük maroknyi kisebb vállalat volt a piacon.

Ezt eltolták...

Azonban alaposan felbolygatta a két német óriás, az Aldi és a Lidl megjelenése – az új vetélytársak különösen a pénzügyi válság idején tudtak egyre gyorsabban terjeszkedni. 2014 végén a két német cég a brit piac 8.5 százalékát mondhatta magáénak, jelenleg már megközelítik a 13 százalékot.

Kétszer meggondolják a nemzetközi láncok, fejlesszenek-e Magyarországon
A kiskereskedelmi forgalom értékben 2,1 százalékkal nő az Európai Unió 28 tagállamában. Míg azonban reálértékben növekedés várható például Franciaországban, Spanyolországban és Magyarországon, addig az alacsony növekedési rátát felmutató országokban a helyzet kevésbé kedvező az enyhén növekvő infláció miatt.

A Tesco válaszul „új kereskedelmi formájára“ keres személyzetet hirdetéseiben. „Jack's“ néven szerveznek új bolthálózatot – a név Jack Cohenre utal, aki az első Tesco-boltot megnyitotta, 1931-ben. Utódai azzal is próbáljak visszaszorítani a német versenytársakat, hogy elcsábítják azok vezető alkalmazottait.

A Tesco nincs könnyű helyzetben, mert a németek marketingje igen ügyes, áraikkal pedig nehéz versenyezni. Egyikük „a brit labdarúgó válogatott hivatalos boltjaként“ hirdeti magát, a másik nagy gondot fordít arra, hogy termékeit „jó brit áru“ felirattal forgalmazza.

Nagy visszhangot keltett, hogy a Lidlnél vásárolhatnak a szülők legolcsóbban – a legtöbb brit iskolában kötelező – egyenruhát gyermekeiknek: két pólóing, pulóver és szoknya vagy nadrág 5 euróért kapható – az Aldinál csak 10 százalékkal drágábban. A Tesconál viszont éppen kétszer annyiba, a Marks és Spencernél két és félszer annyiba kerül az egyenruha.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo