Rányomult a Tescora a két nagy német

A Tesco hazájában nyomul a német Aldi és a Lidl – most utánozza őket és elcsábítja boltvezetőiket a brit hipermarketlánc. A németek marketingje igen ügyes, áraikkal pedig nehéz versenyezni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az angliai piacot a 90-es évek elejéig a Tesco és három másik nagy kiskereskedelmi szupermarketlánc uralta, mellettük maroknyi kisebb vállalat volt a piacon.

Ezt eltolták...

Azonban alaposan felbolygatta a két német óriás, az Aldi és a Lidl megjelenése – az új vetélytársak különösen a pénzügyi válság idején tudtak egyre gyorsabban terjeszkedni. 2014 végén a két német cég a brit piac 8.5 százalékát mondhatta magáénak, jelenleg már megközelítik a 13 százalékot.

Kétszer meggondolják a nemzetközi láncok, fejlesszenek-e Magyarországon
A kiskereskedelmi forgalom értékben 2,1 százalékkal nő az Európai Unió 28 tagállamában. Míg azonban reálértékben növekedés várható például Franciaországban, Spanyolországban és Magyarországon, addig az alacsony növekedési rátát felmutató országokban a helyzet kevésbé kedvező az enyhén növekvő infláció miatt.

A Tesco válaszul „új kereskedelmi formájára“ keres személyzetet hirdetéseiben. „Jack's“ néven szerveznek új bolthálózatot – a név Jack Cohenre utal, aki az első Tesco-boltot megnyitotta, 1931-ben. Utódai azzal is próbáljak visszaszorítani a német versenytársakat, hogy elcsábítják azok vezető alkalmazottait.

A Tesco nincs könnyű helyzetben, mert a németek marketingje igen ügyes, áraikkal pedig nehéz versenyezni. Egyikük „a brit labdarúgó válogatott hivatalos boltjaként“ hirdeti magát, a másik nagy gondot fordít arra, hogy termékeit „jó brit áru“ felirattal forgalmazza.

Nagy visszhangot keltett, hogy a Lidlnél vásárolhatnak a szülők legolcsóbban – a legtöbb brit iskolában kötelező – egyenruhát gyermekeiknek: két pólóing, pulóver és szoknya vagy nadrág 5 euróért kapható – az Aldinál csak 10 százalékkal drágábban. A Tesconál viszont éppen kétszer annyiba, a Marks és Spencernél két és félszer annyiba kerül az egyenruha.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo