Rányomult a Tescora a két nagy német

A Tesco hazájában nyomul a német Aldi és a Lidl – most utánozza őket és elcsábítja boltvezetőiket a brit hipermarketlánc. A németek marketingje igen ügyes, áraikkal pedig nehéz versenyezni.

Az angliai piacot a 90-es évek elejéig a Tesco és három másik nagy kiskereskedelmi szupermarketlánc uralta, mellettük maroknyi kisebb vállalat volt a piacon.

Ezt eltolták...

Azonban alaposan felbolygatta a két német óriás, az Aldi és a Lidl megjelenése – az új vetélytársak különösen a pénzügyi válság idején tudtak egyre gyorsabban terjeszkedni. 2014 végén a két német cég a brit piac 8.5 százalékát mondhatta magáénak, jelenleg már megközelítik a 13 százalékot.

Kétszer meggondolják a nemzetközi láncok, fejlesszenek-e Magyarországon
A kiskereskedelmi forgalom értékben 2,1 százalékkal nő az Európai Unió 28 tagállamában. Míg azonban reálértékben növekedés várható például Franciaországban, Spanyolországban és Magyarországon, addig az alacsony növekedési rátát felmutató országokban a helyzet kevésbé kedvező az enyhén növekvő infláció miatt.

A Tesco válaszul „új kereskedelmi formájára“ keres személyzetet hirdetéseiben. „Jack's“ néven szerveznek új bolthálózatot – a név Jack Cohenre utal, aki az első Tesco-boltot megnyitotta, 1931-ben. Utódai azzal is próbáljak visszaszorítani a német versenytársakat, hogy elcsábítják azok vezető alkalmazottait.

A Tesco nincs könnyű helyzetben, mert a németek marketingje igen ügyes, áraikkal pedig nehéz versenyezni. Egyikük „a brit labdarúgó válogatott hivatalos boltjaként“ hirdeti magát, a másik nagy gondot fordít arra, hogy termékeit „jó brit áru“ felirattal forgalmazza.

Nagy visszhangot keltett, hogy a Lidlnél vásárolhatnak a szülők legolcsóbban – a legtöbb brit iskolában kötelező – egyenruhát gyermekeiknek: két pólóing, pulóver és szoknya vagy nadrág 5 euróért kapható – az Aldinál csak 10 százalékkal drágábban. A Tesconál viszont éppen kétszer annyiba, a Marks és Spencernél két és félszer annyiba kerül az egyenruha.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo