A válság ellenére is ügyelnek a jó hangulatra a munkáltatók

Számos vállalat alapvető értékei közé emelte a munkavállalók egészségfejlesztését és egyéb, a jobb közérzetet szolgáló programot, sőt, nyitottságot mutatnak ezen aktivitások fejlesztésére is. A Buck ötödik éves globális jóléti felmérése során, 45 ország több mint 1300 szervezetét vizsgálta, így a kutatás 17 millió munkavállaló helyzetébe ad betekintést.

A „Egészséges munkavállaló, hatékony munkahely: globális kutatás az egészségfejlesztés és a munkahelyi jó közérzet stratégiáról” felmérésből kiderül, hogy a munkaadók, a dolgozók hatékonyságának növelését és a betegségben is fennálló munkakényszer csökkentését találják a jóléti programok legfontosabb céljának.

A munkáltatóknak is fontos amunkavállaló közérzete - Kép: Freestock

„A produktivitást a bevétel növekedés egyik kulcselemeként kezelve, a szervezetek felismerték, hogy a munkavállalói egészségfejlesztés beemelése a kiemelt fontosságú üzleti értékek közé, anyagiakban kifejezhető versenyelőnyt nyújthat” – mondta Dave Ratcliffe, a Buck Consultation vezetője.

Ahogyan az egészségfejlesztés egyre előkelőbb helyre került a szervezetek hatékonyságát és teljesítményét meghatározó tényezők között, úgy kezdtek el a vállalatok vezetői egyre aktívabban részt venni a dolgozók egészségét támogató programokban: 2012-ben a szervezetek 85 százaléka vallotta, hogy aktívan tesz munkavállalóinak egészségéért, míg 2010-ben ez az érték mindössze 75 százalék volt.

Emellett kiderült, hogy a válaszadók mindössze 36 százaléka méri azt, hogy milyen hatása van egészségfejlesztési programjának. Ennek okaként jellemzően az erőforrások, illetve a mérési módszerek ismeretének hiányát jelölték meg. A mérési hajlandóság annál magasabb, minél több alkalmazottja van egy szervezetnek, habár az érték a legnagyobb – 20 000 fő feletti – szervezeteknél is igen alacsony, mindössze 47 százalék.

Egy másik fontos megállapítás, amire az idei kutatás rámutatott, hogy mennyiben tér el a munkaadók viselkedése attól függően, hogy mérik-e a gazdasági válság közepette a jóléti programjaik hatékonyságát vagy sem. Azon vállalatok, amelyek mérték a hatékonyságot, jobban figyeltek a programok folyamatos fejlesztésére, a kedvezőtlen gazdasági kilátások ellenére is: ők 30 százalékkal, míg a másik csoport csak 21 százalékkal fektet be idén többet az egészségfejlesztési programokra.

A Buck globális jóléti tanulmányának további fontos eredményei:

Egy biztosan megtérülő befektetés
Az elégedett, boldog munkavállaló kiemelkedő teljesítményre képes. Megéri költeni az alkalmazottak egészségére, közérzetének javítására: nemzetközi kutatások szerint e befektetések legalább két-háromszoros megtérülést eredményeznek.
Egyre hangsúlyosabb a multik körében – a multinacionális vállalatok 49 százaléka visz valamilyen egészségfejlesztési stratégiát. Ez az érték 2008-ban még csak 34 százalék volt.

A programok fókusza: mozogj többet, kapcsolj ki és étkezz megfelelően! – a munkáltatók többsége a fizikai megerőltetést, a stresszt és a munkahelyi biztonságot jelölte meg azon fókuszterületeknek, amelyekre egészségfejlesztési programjaik során elsősorban koncentrálnak.

A munkavállalói részvételi hajlandóság az aktivitás típusától függ – a hosszabb távú elköteleződést vagy aktivitást igénylő programokon (folyamatos testedzés vagy a táplálkozás átalakítása) kevésbé szívesen vesznek részt a munkavállalók, mint a rövidtávon sikereket kínáló programokon (pl. diagnosztika vagy kivizsgálások).

A munkahelyi frusztráció kezelési módjairól itt olvashat.

A munka és a szabadidő közötti egyensúly fenntartása, a fejlődési lehetőségek, vagy például a jó munkakörnyezet, mind olyan erényei lehetnek egy szervezetnek, amelyek biztosításával növelhető az alkalmazottak produktivitása.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo