De még abban az esetben is, ha a csevegési előzményeket kikapcsoljuk, a chatbot külső szerverei minden prompt adatot tárolnak, ezáltal fennáll a veszélye annak, hogy hackerek jogosulatlanul érik el az információkat. Technikai hibák esetén pedig lehetséges, hogy illetéktelenek hozzáférhetnek a chatbot felhasználók adataihoz – ahogy ez például 2023 márciusában is történt.
Hogyan használhatjuk munkavállalóként biztonságosan az olyan platformokat, mint a ChatGPT?
Az ESET szakértői összegyűjtötték a leggyakrabban előforduló problémákat, és elmondják, hogyan kerülhetőek el a kockázatok.
1.Az ügyféladatok felhasználása és megosztása
Az első gyakori hiba, amit a munkavállalók elkövetnek az LLM-ek használata során, hogy akaratlanul érzékeny információkat osztanak meg a vállalati ügyfelekről. Hogyan történik mindez? Képzeljük el például, hogy egy orvos beírja a betege nevét, orvosi feljegyzéseit a chatbot rendszerébe, és megkéri az eszközt, hogy állítson össze egy levelet a páciens biztosítótársaságának. Vagy a marketingesek feltöltik a CRM-rendszerükből az ügyféladatokat, hogy az eszköz célzott hírleveleket állítson össze.
A munkavállalóknak érdemes minden alkalommal a lehető legnagyobb mértékben anonimizálni a lekérdezéseket, mielőtt beírják azokat a chatbotokba. Az ügyféladatok védelme érdekében ellenőrizni és törölni kell minden érzékeny információt, például nevet, címet, számlaszámot a bevitt szövegekből. A lehető legjobb, ha eleve elkerüljük a személyes adatok használatát, és inkább általános kérdéseket teszünk fel.