2.Bizalmas dokumentumok feltöltése chatbotokba
A chatbotok hasznos megoldást jelenthetnek nagy mennyiségű adat gyors összegzésére, vázlatok, prezentációk vagy jelentések létrehozására. Ugyanakkor a dokumentumok feltöltése az olyan rendszerekbe, mint a ChatGPT, veszélyeztetheti a bennük tárolt vállalati vagy ügyféladatokat. Bár csábító lehet egyszerűen átmásolni dokumentumokat, és megkérni az eszközt, hogy készítsen összefoglalókat vagy ajánlásokat a prezentációs diákhoz, adatbiztonság szempontjából ez egy kockázatos módszer.
Mindez vonatkozik a fontos anyagokra, például a fejlesztési stratégiákra, de a kevésbé lényeges dokumentumok - például egy megbeszélés feljegyzései - is elvezethetnek ahhoz, hogy az alkalmazottak felfedik a vállalatuk féltve őrzött tudásanyagát.
A kockázat mérséklése érdekében a vállalatoknak érdemes szigorú szabályokat hoznia a bizalmas dokumentumok kezelésére, és korlátozni a hozzáférést az ilyen iratokhoz. Az alkalmazottaknak előbb manuálisan át kell nézniük a dokumentumokat, mielőtt összefoglalót vagy segítséget kérnek a chatbotoktól. Ezzel biztosíthatjuk, hogy az érzékeny információkat, például neveket, kapcsolattartási adatokat, árbevételi adatokat töröljük vagy megfelelő módon anonimmá tegyük a felhasznált iratokban.
3.A vállalat adatainak felfedése a kérések során
Képzeljük el, hogy a hatékonyság érdekében egy vállalat megpróbálja fejleszteni a cég egyes gyakorlatait és munkafolyamatait. Ezért segítséget kér a ChatGPT-től az időmenedzsment vagy a feladatok strukturálása terén, amely során értékes know-how-t és egyéb adatokat ír be a promptba, hogy segítse a chatbotot a megoldás kidolgozásában.