Ahogy az érzékeny dokumentumok vagy ügyféladatok chatbotokba történő bevitele, úgy az érzékeny vállalati adatoknak a promptba történő beírása is gyakori, de potenciálisan kártékony gyakorlat, amely jogosulatlan hozzáféréshez vagy bizalmas információk kiszivárgásához vezethet.
E probléma megoldása érdekében alapvető gyakorlatnak kell lennie a prompt anonimizálásnak. Ez azt jelenti, hogy soha nem adhatók meg nevek, címek, pénzügyi adatok vagy más személyes adatok a chatbot kérésekben. Ha pedig egy vállalat szeretné elősegíteni, hogy az alkalmazottak biztonságosan használják az olyan eszközöket, mint a ChatGPT, érdemes sablonként szabványosított kéréseket megfogalmazni, amely szükség esetén minden munkavállalónak rendelkezésére áll, például: “Képzelje el, hogy xy pozíciót tölti be az xy vállalatnál. Készítsen egy jobb heti munkafolyamatot [egy bizonyos pozíció] számára, amely főként a [feladatra] összpontosít”.
A mesterséges intelligenciát alkalmazó eszközök nem csupán a jövő munkavégzésének eszközei, már most is a mindennapok részei. Mivel a mesterséges intelligencia és különösen a gépi tanulás területén a fejlődés folyamatos, a vállalatoknak óhatatlanul követniük kell a trendeket, és alkalmazkodniuk kell hozzájuk. Ezért az ESET szakértői szerint az adatbiztonsági szakértőtől az informatikai generalista pozícióig érdemes meggyőződni arról, hogy minden kolléga tudja, hogyan kell biztonságosan használni ezeket a technológiákat anélkül, hogy az adatok kiszivárgását kockáztatnák.