A BKV Zrt. a távirati irodához eljuttatott közleménye szerint a társaság továbbra is elkötelezett a tárgyalások pozitív kimenetele mellett, és bízik abban, hogy a hétfőre meghirdetett munkabeszüntetés elkerülhető lesz.
A közlekedési vállalat kész arra, hogy visszavonja a tavaly decemberben bejelentett csoportos létszámleépítést és a társaság vezetése konzultációt kezdeményez a főváros illetve a kormány képviselőivel a BKV hosszú távú biztonságos finanszírozásának megteremtése érdekében.
A közlemény szerint ettől az egyeztetéstől 2008. augusztus 31-ig érdemi eredményeket várnak, ezért ugyanezzel a határidővel sztrájk moratóriumot kérnek a szakszervezetektől.
Amennyiben a BKV hosszú távú biztonságos finanszírozását sikerül megteremteni, a szakszervezetek 2010. december 31-ig sztrájkot nem kezdeményezhetnek finanszírozási és azzal közvetlen összefüggésben lévő témakörökben - javasolta a közlekedési társaság.
A társaság hajlandó arra is, hogy közös munkacsoportot alakítsanak a szakszervezetekkel a paraméterkönyv egyeztetésére, amelynek szakmai vitája hétfőn folytatódik.
Maximum fél sztrájk
A BKV tájékoztatása szerint a szakszervezetek a vasárnap délután négy órakor kezdődő tárgyaláson reagálnak megállapodás-tervezetükre, de egy esetleges sztrájk esetén továbbra is azt várják az érdekképviseltektől, hogy a felszíni közlekedésben csúcsidőszakban ötven százalék legyen az elégséges szolgáltatás mértéke.
A közlekedési vállalat éves szinten mintegy kétmilliárd forintos megtakarítást remél a BKV a várhatóan a nyár végén bevezetendő új paraméterkönyve, összmenetrendje révén - erről a cég vezérigazgató-helyettese beszélt péntek délelőtt újságírók előtt.
Somodi László elmondta, ez összességében 4 százalék körüli járatritkítást eredményez, miközben egyidejűleg fejlesztő elemeket is tartalmaz. A Főpolgármesteri Kabinet elveiben egyetértett az általuk benyújtott javaslattal.
A szakszervezetek szerint a járatritkításokkal megtakarítható pénz nem oldja meg a 80 milliárd forintos hiánnyal küszködő vállalat finanszírozási problémáit, amelynek adósságállománya mintegy 10 milliárd forinttal nő az év végére.
Civil szervezetek ezzel párhuzamosan felszólították a Fővárosi Önkormányzat vezetőit, hogy hozzák nyilvánosságra az 2005-2008. évek időszakára az állami költségvetésből a fővárosi tömegközlekedésre juttatott támogatás mértékét és a valós ráfordítások összegét. Továbbá indokolják meg, hogy miért csökkentették folyamatosan a fővárosi hozzájárulás mértékét.