Pörög a SZÉP-kártya

Az utazási támogatás mellett a SZÉP-kártya az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, amit jól mutat, hogy a 2024-es évben csak a K&H által kibocsátott kártyákról 30,5 milliárd forintot költöttek el országszerte. Az év elején életbe lépett változások, vagyis az új zseb, a kedvezményes adózás mellett adható megemelt keretösszeg és a bővülő felhasználási terület pedig várhatóan tovább pörgetik majd ezt az amúgy is jelentős forgalmat.

Változatlanul hatalmas népszerűségnek örvend mind a hazai munkavállalók, mind pedig a munkáltatók körében a SZÉP-kártya. A K&H adatai szerint csak náluk több mint 30,5 milliárd forintnyi tranzakciót bonyolítottak le 2024-ben. Emellett közel 14 ezer új főkártyabirtokost is regisztráltak a tavalyi évben, amivel az összesített ügyfélszámuk meghaladta a 210 ezer főt. Jelenleg összesen több mint 9 milliárd forint parkol a K&H-s SZÉP-kártyákon, csak 2024-ben 32,2 milliárd forintot írtak jóvá rajtuk.

Jelentős forgalmat generál
Jelentős forgalmat generál
Fotó: (Fotó: K&H)

Változások 2025-ben: új zseb, emelt keretösszeg, bővülő felhasználhatóság

A sporttevékenységeket támogató új, Aktív Magyarok zsebbe félévente 60 ezer forintot utalhatnak a munkaadók, amelyet a kártyafelhasználás szabályairól szóló kormányrendeletben felsoroltak szerint személyszállításra kötélpályán vagy sífelvonóval, sporteszköz kölcsönzésére, sportpályák bérlésére, uszodabelépőre, testedzési szolgáltatásokra, és egyéb sporttevékenységekre fordíthat a kártyabirtokos. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez a zseb társkártyával nem vehető igénybe, csak a főkártya birtokosát illeti meg a juttatás.

„Természetesen az általános zsebből is fordíthat a fenti sporttevékenységekre a kártyabirtokos – leszámítva a sífelvonó üzemeltetését, fontos ugyanakkor kiemelni, hogy az új zsebből a kormányrendelet értelmében kizárólag aktív életmódhoz kapcsolódó tevékenységre lehet költeni. Ennek célja, hogy a munkáltatók bővítsék a munkavállalók testi és lelki egészségét támogató lehetőségeit, amelyek hosszú távon is kifizetődőek” – fejtette ki Oraveczné Németh Ildikó, a K&H kkv és lakossági szegmens marketing vezetője.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo