Közel 150 ezer cég jövője kérdéses Magyarországon

Szép csendben drasztikus változások zajlanak a globális munkaerőpiacon, az előrejelzések szerint ugyanis 2025-re az aktív munkavállalók 27 százaléka már a Z generációból kerül majd ki. Egyre több a fiatal menedzser és vállalatvezető is, csupán hazánkban 145 ezer cégnél aktuális kérdés a generációváltás. Ez a korosztály óriási küldetéstudattal rendelkezik: csak olyan célok és vállalatok mellett hajlandóak elkötelezni magukat, amelyekkel maguk is azonosulni tudnak, ugyanakkor nagy kérdés, hogy képesek lesznek-e mindezt megvalósítani a vezetői székben is. Avidor András, vállalkozásfejlesztési és networking szakértő szerint az újgenerációs vezetési kultúra óriási lehetőségeket rejt magában.

A mindennapokban is tapasztalhatjuk, mennyire meghatározza a munkahelyi viselkedésünket, hozzáállásunkat az, hogy milyen társadalmi-gazdasági környezetben nőttünk fel. A vállalatoktól éppen most mennek nyugdíjba a baby boomerek utolsó képviselői, akik híresek a csapatokhoz és cégekhez fűződő hűségükről és a hagyományos hatalmi struktúrához való ragaszkodásukról.

Ki veszi át a céget? (Fotó: Depositphotos)
Ki veszi át a céget? (Fotó: Depositphotos)

Ezzel szemben a munkaerőpiacot éppen elözönlő Z generáció tagjai szeretik feszegetni a határokat, hozzá vannak szokva az állandó információáramláshoz, valamint a gyorsan megszerzett pozíciókhoz és javakhoz. Ez jellemzi őket a munkahelyeken is, így nem csoda, hogy sokan szkeptikusan fordulnak a fiatal kollégák felé, friss felmérések szerint a vezetők 40 százaléka szerint a Z generáció nincs felkészülve a mindennapi kihívásokra, melyekkel a munkaerőpiacra kikerülve szembesülnek.

„Nincs mese, a Z generáció hamarosan átveszi az uralmat a vállalatok többségénél, így az elzárkózás semmiképpen sem megoldás. A BNI tagsági körében azt látjuk, hogy itt az arany középút a legcélravezetőbb: a cégeknek alkalmazkodniuk kell az új generációk elvárásaihoz és informálisabb struktúrával, valamint felhatalmazó cégkultúrával kell segíteniük a fiatalok beilleszkedését, akik ezt elköteleződéssel és innovatív szemlélettel hálálják meg. Emellett valóban nagyon hasznosak lehetnek a frissdiplomás programok, ezek szintén hatékony eszközei a zökkenőmentes integrációnak” – mondja Avidor András, az üzleti kapcsolatépítésre fókuszáló BNI Magyarország alapítója és vezetője, a nemzetközi BNI vezérigazgatói tanácsadó testületének alelnöke.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo