Jönnek a Z vezetők: mit tud ez a generáció?
Azt sem szabad elfelejteni, hogy ez a generáció egy meglehetősen bizonytalan helyzetben lépett ki a munkaerőpiacra: gazdasági turbulenciákkal, energiaválsággal, egy világjárvánnyal és politikai konfliktusokkal is meg kellett és kell küzdeniük azoknak a cégeknek, melyek talpon szeretnének maradni.
Ez azonban komoly lehetőséget is teremt a fiatal munkavállalóknak, akik élen járnak a digitális eszközök használatában, gyorsan reagálnak a változásokra, rugalmasan és agilisan közelítik meg az eléjük kerülő problémákat, valamint egy sokkal egészségesebb és fenntarthatóbb szemlélettel közelítenek a munka-magánélet egyensúlyhoz, mint idősebb kollégáik. Ezek a tulajdonságok vezetőként is sokat nyomnak a latba, nem csoda, hogy 2022-ben már az S&P 500-as vállalatok közel egyharmadát 50 év alatt menedzserek vezették.
„Ezen kívül azt is látjuk, hogy a 21. századi vezető fejlett érzelmi intelligenciával és soft skillekkel kell, hogy rendelkezzen ahhoz, hogy sikeres legyen – és ezen a téren sem állnak rosszul a Z generációsok. A digitális jártasság miatt hajlamosak vagyunk azt hinni róluk, hogy inkább képernyő mögé bújnak a szociális kapcsolatok elől, miközben minden felmérés azt mutatja, hogy döntő részük (72 százalék) előnyben részesíti a személyes kommunikációt és a rendszeres beszélgetéseket a vezető-beosztott viszonyban is. Ez egyébként kifejezett előny tud lenni az üzleti kapcsolatépítés alapkövének számító networking esetében is, ami biztos, hogy nem fog „kimenni a divatból”, mivel továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköze az új partnerségek kialakításának vagy akár a piacszerzésnek” – véli Avidor András.