hirdetés

Kihívásokkal teli évnek néznek neki a családi vállalatok

A magas energiaárak továbbra is velünk maradnak, a legnagyobb nehézséget azonban a megugró kamatköltségek és a munkaerő megtartása jelentheti idén a családi cégeknek – ez derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi eseményén. A költségek tervezéséhez biztos, hogy idén több forgatókönyvre is szükség lesz, mivel az energia, a bérek és a termelési költségek terén is folyamatos változásra lehet számítani. 

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Bár az elmúlt évben az energia- és az alapanyagköltségek is megemelkedtek, ezt a vállalatok eddig érvényesíteni tudták az eladási árakban, mivel a kereslet nem csökkent. Európai uniós szinten a legnagyobb mértékben nőttek a profitráták Magyarországon 2022 harmadik negyedévében, az agráriumot kivéve. A továbbiakban azonban tartósan magas beszerzési árakra lehet számítani, miközben a lakossági fogyasztás is csökken.

„Az idei év a hatékonyságnövelésről fog szólni a vállalatok számára. Igaz ez a munkaerőre, a finanszírozási források és az energiafelhasználásra.  Csak így lehet ugyanis a továbbiakban kigazdálkodni a minden téren megemelkedett költségeket” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője a legutóbbi klub rendezvényen, amelyen a hazai családi cégek gazdasági kilátásait és lehetőségeit vizsgálták.

Az energetika új tényező lett a cégek életében

A 70-es évektől megháromszorozódott a globális energiafelhasználás, tehát a vállalati és lakossági energiaigény egyre magasabb, a háború miatt pedig már csak hosszabb szállítási útvonalon keresztül érhetők el az energiahordozók, az energiaárak esetében hosszú távon magas árszintre kell berendezkedni.

Még nem vagyunk túl a nehezén (Fotó: Depositphotos)
Még nem vagyunk túl a nehezén (Fotó: Depositphotos)

Emiatt nemcsak lakossági szinten, de a vállalatoknál is az energiahatékonyság növelésére van szükség, ami részben az energiafelhasználás csökkentését jelenti, másrészt a vállalati beruházások jól láthatóan már az energetikai korszerűsítésre, zöld energiaátmenetre fókuszálnak. Mégsem ez okozhatja a cégek számára 2023-ban a legnagyobb nehézséget – hiszen még az energiaintenzív ágazatok is jól teljesítettek az elmúlt évben.

hirdetés

Véleményvezér

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.
A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak

A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak 

A nyilvánosság előtt nagy hangsúlyt kapott, hogy az Európai Unió kizárta a hallgatóknak szóló Erasmus programból a modellváltó magyar egyetemeket. Kevesebben tudják, hogy a kutatók is bajba kerültek.
Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában

Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában 

Orbán Viktor szerint nem jó, hogy Európa megszabadult az orosz energiahordozóktól. A miniszterelnök erről tegnap, napirend előtt az Országgyűlés őszi ülésszakának első napján beszélt.
Van ingyen ebéd

Van ingyen ebéd 

Szerencsések azok, akik a román határ mellett laknak. Kedvelt élelmiszereiket ugyanannál a multinál jóval olcsóbban kapják meg a szomszédoknál.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo