A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) is az új szisztéma szerint indítja államilag elismert tanúsítványt adó szakmai képzéseit. Áprilisban kezdődnek a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző, valamint az ingatlanközvetítő szakmai képzések a BKIK Felnőttképzési Irodája szervezésében.
Az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) rendszerét 2021-től felváltó szakmai képzések megújult rendszerében a Szakmajegyzékben szereplő szakmák mellett további szakképesítéseket is lehet szerezni a szakképző intézményekben vagy a felnőttképzőkben, így a BKIK-nál is. Ezek államilag elismert tanúsítványt adnak, és egyaránt nyújtanak szakmai és gyakorlati jártasságot. Az alapszakmákat az iskolarendszerű szakmai oktatásban lehet elsajátítani.
A BKIK a korábbi OKJ-s bérügyintéző és társadalombiztosítási ügyintéző képzéseket helyettesítő munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző szakmai képzésének keretein belül a hallgatók a HR-t, bérszámfejtési- és társadalombiztosítási ismereteket egyaránt tanulhatnak.
Az azonos nevű OKJ-kurzust váltó ingatlanközvetítő szakmai képzésen gyakorlatorientált feladatok során sajátíthatók el az ingatlanközvetítés mindennapi fortélyai, mint például az adásvételi folyamat megszervezése és lebonyolítása, az értékesítés teljes folyamatának irányítása, az ingatlaneladáshoz kapcsolódó adó-, illetékfizetési kötelezettség kiszámítása és az ingatlanforgalmazásban használt hirdetési eszközök, módszerek.
Mindkettő, szakmájukban kiváló oktatók által tartott képzés előképzettséget és gyakorlatot igényel. A 4 hónapos online kurzusokat igény esetén rövidített képzési idővel, intenzívebb menetrendben is el lehet végezni. A hallgatók a hivatalos tanúsítvány megszerzése után akkreditált vizsgaközpontban képesítő vizsgát tehetnek az államilag elismert bizonyítvány megszerzéséért.
A BKIK Felnőttképzési Irodája tervek szerint az év során további szakmai képzéseket indít majd egyéb területeken is.