Az autópiacon belül a flottakezelők lényegében a tavalyi eredményeket hozták (10 521 darab járművel az előző évi 10 545-tel szemben), ugyanakkor esetükben meg kell jegyezni, hogy ez a piac jóval nagyobb lehet, hiszen nem minden szereplő szolgáltat adatokat a Lízingszövetségnek. A finanszírozott összeg 11,2 százalékkal emelkedett 2022-höz képest, ami a gépkocsik drágulásának tudható be. Összességében a flottakezelők szegmense 73,7 milliárd forintnyi lízingfinanszírozást realizált.
Összegben és a szerződések számában is komoly növekedést mutatott ugyanakkor a retail autófinanszírozás: a 350,9 milliárd forintos kihelyezett összeg 33 százalékkal volt magasabb a 44 030 szerződés pedig 12,2 százalékkal több a 2022 végén regisztráltnál.
„Míg a személygépkocsi forgalomba helyezések a Datahouse adatai szerint 3,4 százalékkal csökkentek az előző évihez képest, addig a lízingpenetráció az év eleji 17,3 százalékról 2023 végére majdnem 29 százalékra emelkedett. Éves alapon a 2022-es 22,8 százalékról pedig 25,3 százalékra bővült 2023-ra” – összegezte Kőszegi László.
Mint kiemelte, a személyautók esetében, bár a lakossági ügyfelek száma 2022-höz képest növekedett, de még mindig csak 21,1 százalékát tették ki a teljes volumennek, 9591 megkötött szerződéssel. Ehhez képest 2021-ben a lakossági ügyfelek még a szerződések 31 százalékát tették ki, és az ezt megelőző években is jellemzően 40 százalék körül volt az arányuk.
Az autópiac kapcsán a főtitkár megjegyezte, általánossá kezdenek válni a szállító által támogatott finanszírozási akciók, akár kamatmentes konstrukciók is, mivel a csökkenő kereslet miatt nőnek a készletek.