A magasan képzettek és a jól keresők a legnyitottabbak a biztosítók információira

Tévéreklámból tájékozódik a biztosítókról és ajánlataikról a felnőtt lakosság közel fele. De jelentős a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetések, a barátok és ismerősök ajánlása, továbbá a rádióreklám és óriásplakát is. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a biztosítási piac idei, első negyedévi felmérése keretében.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 15 éves és idősebb népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével végezték a kutatást. A válaszadók egyharmada sehonnan sem tájékozódik a biztosításokról, nem érdeklődik irántuk. Legkevésbé éri el az információ a 60 évesek és idősebbek, alacsony iskolai végzettségűek, kimondottan kevés jövedelműek és kis falvakban élők csoportjait. Ugyanakkor a háztartások közel kétharmada rendelkezik valamilyen biztosítással.

A tévé legnagyobb arányban a 29 évesnél fiatalabbakat, illetve a nagyvárosokban élőket éri el a biztosításokról szóló hirdetésekkel és tájékoztatással.

A nyomtatott sajtóban megjelenő reklámok hatóköre arányosan növekszik a célcsoportok képzettségével. Ahogyan nő az iskolai végzettség, úgy egyre nagyobb a lapokból informálódók arányszáma. Ugyanilyen összefüggés látható a jövedelem, illetve a lakóhely nagysága szerint is. Minél nagyobb a háztartás havi nettó jövedelme, vagy minél nagyobb lélekszámú településen lakik valaki, annál inkább tájékozódik a nyomtatott médiából.

A barátok, ismerősök befolyása szintén nagyobb a magasabban képzett, továbbá a nagyobb jövedelmű rétegekben.

A rádióreklám a fiatalabbak és magasabb iskolai végzettségűek műfaja, ahogyan az óriásplakát is. Bár az óriásplakátnál, elterjedtsége miatt, kimagaslik a nagyvárosban élők magas aránya, ahogyan a nagy jövedelemmel rendelkezőké is.

Öt százaléknál kisebb arányban említették a válaszadók sorrendben a következő információforrásokat a biztosításokról: biztosító intézet, egyéb forrás, internet, teletext.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo