Az előző hat évben csak a Piac és Profit üzleti magazin felkérésére s csak gazdasági szervezeteket tömörítő szövetségek, kamarák, érdek-képviseleti szervezetek jelöltek tagságuk köréből az Üzleti Etikai Díjra. Idén maguk a vállalatok is jelölhették magukat, ha úgy érezték, hogy az üzleti életben etikus magatartást tanúsítanak.
2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben
3. Ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás
4. Társadalmi felelősségvállalás
5. A környezettel szembeni etikus magatartás
2004 Főber Nemzetközi Ingatlanfejlesztő Mérnöki Rt., Mol Rt., National Instrument Europe Kft.
2003 Richter Gedeon Rt., Flextronics Kft., Telvill Kft.
2002 Kürt Computer Rt., Pannonplast Rt., Siemens Rt.
2001 Westel Mobil Távközlési Rt., Alcoa-Köfém Kft., Styl Ruhagyár Rt.
2000 Compaq Computer Magyarország Kft., Ericsson Magyarország Kft., TVK Rt.
Soha nem tapasztalt mennyiségű jelölés érkezett, s abból, az előzetes szűrést végző Kontroll Bizottság javaslatára, 17 céget kért fel a szervező, a Piac és Profit üzleti magazin a pályázatra. A pályázatokat a Budapest Klub magyar kuratóriumi tagjaiból, valamint az előző évek nyerteseiből összeállított zsűri értékelte, s négy vállalatnak, három kategóriában adta ki az Üzleti Etikai Díjat. Megosztott díjról döntöttek ugyanis a kis- és középvállalati kategóriában.
Az Üzleti Etikai Díj 2006 nyertesei
Multinacionális vállalat kategória
Pannon Gsm Távközlési Zrt.
A hazai cégnek indult, időközben multinacionális nagyvállalattá lett mobil távközlési szolgáltatónak az utóbbi két évben erősödött fel a társadalmi szerepvállalása. Azon belül is egyedi módon megjelent nála az elkötelezettség, mégpedig a társadalmi felelősségvállalás tudatos népszerűsítése, tanítása iránt a dolgozóik és a tágabb üzleti világ felé. A cég jelentős figyelmet fordít környezettudatos működésére, többet, mint amit a terméke kötelező szabványainak betartása megenged. Méretének és a magyar gazdaságban elfoglalt helyének megfelelően sokoldalú a támogatási és szponzorációs tevékenysége is. Közösségi ügyeket, sportágakat, kultúrát, médiát, egészségügyet támogat. Jelentős kezdeményezése a társadalmi felelősségvállalás napjának bevezetése. Tudatos környezetbarát papírfelhasználó.
Nagyvállalat kategória
Béres Gyógyszergyár Zrt.
Társadalmi felelősségvállalással, az emberek egészségi állapota általános emelésének szándékával mélyen átitatott szervezet. Nem a gyógyítás, hanem a betegség megelőzése, az egészség megőrzése a szándéka, ami az egészségügy szemléletmódjára is ráférne. Az elkötelezett tulajdonos, alapító idén halt meg, de személyiségének magas szintű tudatosságát beleültette a szervezetbe, mely családi alapon működik. A hagyományos alapértékek, az alapító eszmeisége, kiemelkedő munkássága az egészségügyért egyértelműen megmutatkozik abban is, hogy a szervezet éves bevételének szokatlanul magas százalékát fordítja adományra, segítésre.
A kisvállalati kategória
Gravoform Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
A győztes egy 560 milliós árbevételű, 26 fős kisvállalkozás a vizuális kommunikáció területén, amelyik rendkívül erős tudatossággal rendelkezik. Sok, hazai mezőnyben elnyerhető díj van a tulajdonában. A családi vállalkozás mintaértékű munkahelyet hozott létre, ahol a környezettudatosság a maguk környezetében is megmutatkozik, nem csak termékeikben. Messze anyagi erejükön felül támogatnak alapítványokat. A felelősségvállalás nem kapott, másolt minta náluk, hanem belső meggyőződésből alakult ki.
Középvállalati kategória
Biopetrol Környezettechnikai Kft.
A szegedi, 1,8 milliárd forintot forgalmazó cég környezetvédelmi vállalkozás. Terméke, szolgáltatása rendkívül etikus, s saját cégtevékenységében is, nem csak termékeiben, nagyon környezettudatos. Sok díjat kapott már mintaértékű gazdálkodásával, munkahelyi, emberi környezetéért, az energiamegtakarításban elért eredményeiért. A környezetért érzett felelőssége messze túlmutat üzleti érdekein.
A hét éve működő Üzleti Etikai Díj segít elterjeszteni a hazai gazdasági szereplők körében a társadalmi felelősségvállalás gondolkodásmódját, és környezetük jobblétét elősegítő cselekedetekre késztet minden olyan vállalatot, mely rájött arra: saját boldogulása mások felemelkedésén, jólétének növekedésén is múlik.