Sziget: "Magántőkéből országimázs"

Körülbelül másfél milliárd forint a költségvetés bevétele a Sziget fesztivál kapcsán; az idei rendezvényre minden eddiginél több, mintegy 40 ezer külföldit várnak - mondta Gerendai Károly, a Sziget szervezőiroda ügyvezetője.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 16. Sziget fesztiválon augusztus 11. és 18. között összesen több mint négyszáz koncert, és naponta mintegy kétszáz program várja majd a látogatókat. Gerendai Károly felidézte, hogy 2005-ben a KPMG piackutató cég egy gazdasági tanulmányt készített a Szigetről, és azt állapították meg, hogy az egy évvel korábbi fesztiválból mintegy 1,3 milliárd forint volt a bevétele a költségvetésnek. Ebben benne vannak például az adók, a vendégéjszakák, és persze a külföldiek által Magyarországon elköltött pénz is. A tanulmány szerint a fesztivál miatt körülbelül 9 milliárd forintnyi többlet keletkezett a nemzeti össztermékben.

Magántőkéből országimázs

Gerendai Károly véleménye szerint ez utóbbi összeg azóta már bőven 10 milliárd felett jár, a költségvetés tiszta bevétele pedig másfél milliárd forint is lehet. Az országnak sok pénzt megér, hogy megpróbáljon magáról jó képet mutatni, ezzel szemben a Sziget fesztivál gyakorlatilag magántőkéből csinál "országimázst". Elmondta, Magyarországra turisztikai célból elsősorban a középkorú és az idősebb korosztály érkezik. Gerendai Károly a Sziget fesztivál jelentőségét is kiemelte annak kapcsán, hogy az utóbbi években a fiatalok is felfedezték Budapestet.

Véleménye szerint a külföldiek körében a fesztivál vonzerejével egyedül a Forma-1 mérhető össze a magyar rendezvények közül, arra viszont az állam milliárdokat költ. A Sziget fesztivál tavaly óta nem kér állami támogatást, azelőtt évente 100 millió forintot kapott, amely a költségvetésük körülbelül négy százalékát tette ki. Egyedül a területet kapják ingyen, ez azonban jelentős segítség a főváros és a kerületi önkormányzat részéről.

"Voltak sajnos olyan helyzetek az életünkben már jó néhányszor, amikor arra próbáltak minket kényszeríteni, hogy gondolkodjunk el azon, hogy elköltöztetjük a fesztivált, de akárhány helyet néztünk meg, akárkivel tárgyaltunk, olyan helyet nem tudunk, ahol a Szigetet reprodukálni lehetne. Mi a Hajógyári-szigetre találtuk ki ezt a rendezvényt, ez egy nagyon jó adottságú, nagyon ideális helyszín, főleg mostanra, mert már egy csomó olyan fejlesztést is megcsináltunk, amitől most már tényleg működőképes a rendezvény." - közölte Gerendai.

390 ezerre van szükség a nyereséghez

Gerendai Károly beszélt arról is, hogy az idén 385-390 ezer látogatóra van szükségük ahhoz, hogy nyereségessé váljon a fesztivál, viszont nehéz dolguk lesz, ugyanis az idei fesztivál rövidebb, mint a korábbiak. Az ügyvezető ezt kockázatosnak nevezte, hiszen ha lesz egy-két esős nap, akkor nem jön össze a szükséges nézőszám.

Gyakorlatilag hat nap alatt kell nyereségessé tenniük a fesztivált, a mínusz egyedik nap, a Magyar dal ünnepe "kiesik", ugyanis azt külön költségvetésből szervezik, és ha lesz is belőle nyereség, akkor abból a magyar dal ügyét felkaroló alapítványt támogatják. Úgy vélekedett, hogy sem a Szigettel egy időben zajló olimpia, sem pedig a Forma-1 nem befolyásolja majd a látogatottságot negatívan, csak a rossz időtől kell tartani.

Gerendai Károly beszámolt arról, hogy a külföldi jegyelővételek alapján úgy tűnik, hogy 10-15 százalékkal több jegy fog elkelni, mint tavaly. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 40 ezer külföldről érkező látogatót várnak az idei fesztiválra.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo