Londoni luxusáruházban árulják a Herendit

A 2007-es gazdasági év több százmillió forintos adózás előtti eredménye az utóbbi öt év legjobb nyereségének számít a herendi Porcelánmanufaktúra Zrt-nél, ahol néhány évvel ezelőtt az akkori vezetés még komoly értékesítési és pénzügyi gondokkal küzdött - közölte Simon Attila, a cég vezérigazgatója.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Simon hozzátette, hogy az előző évit 30 százalékkal haladta meg a tavalyi nyereség, ám a pontos összeget nem árulta el. A cégnek tavaly 5,5 milliárd forint volt az árbevétele, s az idénre is ugyanennyit tervez. A hungarikumnak számító herendi porcelán 75-80 százaléka exportra kerül, s tavaly már a külpiaci értékesítést is növelni tudták. A világ mintegy 55-60 országába exportálják a termékeket.

Nem hanyagolták el a belföldi értékesítést sem, amit bizonyít az is, hogy tavaly három új márkaboltot nyitottak. Egyet Hévízen, kettőt pedig Budapesten. Idén külföldön terveznek újabb boltot vagy boltokat nyitni - jegyezte meg Simon Attila.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint hosszú idő után először 2007-ben a harmadik negyedév után mozgóbért tudtak fizetni a munkavállalóiknak, decemberben pedig 55 ezer forintos szociális juttatásban részesültek. Több év után először 2008 január elsejétől négy százalékos béremelést kaptak a dolgozók, a mesterfestők 4,8 százalékosat, sőt az éves eredménytől függően idén további alapbér-emelés és mozgóbér juttatás valósulhat meg - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Az idei évre jelentős rendelést kaptak az ománi császári palotától, továbbá egy franciaországi kastély berendezése is a komolyabb üzleteik közé sorolható. Simon Attila elmondta: a new yorki Luxury Institute felmérése alapján az Egyesült Államokban a herendi a legkeresettebb porcelántermék.

A vezérigazgató hangsúlyozta, az idén is több százmillió forintot fordítanak a cégnél technológiai fejlesztésre és piacbővítésre. Hannoverben és Londonban is létesítenek márkaboltot, az utóbbit a nevezetes Harrods Áruházban tervezik megnyitni. (Korábban a hollóházinak és a Zsolnaynak nem ment ilyen jól.)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo