Simon hozzátette, hogy az előző évit 30 százalékkal haladta meg a tavalyi nyereség, ám a pontos összeget nem árulta el. A cégnek tavaly 5,5 milliárd forint volt az árbevétele, s az idénre is ugyanennyit tervez. A hungarikumnak számító herendi porcelán 75-80 százaléka exportra kerül, s tavaly már a külpiaci értékesítést is növelni tudták. A világ mintegy 55-60 országába exportálják a termékeket.
Nem hanyagolták el a belföldi értékesítést sem, amit bizonyít az is, hogy tavaly három új márkaboltot nyitottak. Egyet Hévízen, kettőt pedig Budapesten. Idén külföldön terveznek újabb boltot vagy boltokat nyitni - jegyezte meg Simon Attila.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint hosszú idő után először 2007-ben a harmadik negyedév után mozgóbért tudtak fizetni a munkavállalóiknak, decemberben pedig 55 ezer forintos szociális juttatásban részesültek. Több év után először 2008 január elsejétől négy százalékos béremelést kaptak a dolgozók, a mesterfestők 4,8 százalékosat, sőt az éves eredménytől függően idén további alapbér-emelés és mozgóbér juttatás valósulhat meg - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Az idei évre jelentős rendelést kaptak az ománi császári palotától, továbbá egy franciaországi kastély berendezése is a komolyabb üzleteik közé sorolható. Simon Attila elmondta: a new yorki Luxury Institute felmérése alapján az Egyesült Államokban a herendi a legkeresettebb porcelántermék.
A vezérigazgató hangsúlyozta, az idén is több százmillió forintot fordítanak a cégnél technológiai fejlesztésre és piacbővítésre. Hannoverben és Londonban is létesítenek márkaboltot, az utóbbit a nevezetes Harrods Áruházban tervezik megnyitni. (Korábban a hollóházinak és a Zsolnaynak nem ment ilyen jól.)