A 19 milliárd jüan (443 milliárd forint) alaptőkével rendelkező China Commercial Aircraft vállalat felel a Kínában készülő első 747-esek fejlesztéséért, gyártásáért, és forgalmazásáért.
A kínai állami vagyonkezelő cég tulajdonban lévő SASAC (State Assets Supervision and Administration Commission) mintegy 6 milliárd jüanos befektetéssel az összeszerelő üzem legnagyobb részvényese. Mintegy 5 milliárd jüannal a második legnagyobb részvényes a sanghaji önkormányzat és Kína két legnagyobb repülőgépgyártó vállalata, az AVIC I (China Aviation Industry Corp.) és az AVIC II konglomerátuma.
A beruházásban Kína jelentősebb állami tulajdonú fémipari vállalatai: a Baosteel, a Chinalco és a Sinochem egymilliárd jüannal vesznek részt.
A kínai kormány 2007 februárjában hozott döntést az új üzem létrehozásáról, amely az ázsiai országban az első, több mint 100 tonnás össztömegű vagy 150 személyesnél nagyobb repülőgép gyártását teszi lehetővé.
A világ legnagyobb repülőgépgyártó vállalatának számító Boeing 57 százalékos részesedéssel van jelen a kínai piacon, miközben a legnagyobb vetélytársának számító francia Airbus mellet már a kínai vállalatok is megjelentek. Az első kínai fejlesztésű ARJ-21 típusú, "Repülő Főnix"-nek elnevezett 85 üléses gépet tavaly decemberben mutatták be Kínában